کد خبر: 1221097
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

جوان آنلاین: کانال تلگرامی جمعیت دفاع از ملت فلسطین مطلبی با عنوان بحران جدی در روابط آهنین واشنگتن-تل‌آویو منتشر کرد و نوشت:

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مطلبی تحلیلی نوشت که از آغاز جنگ غزه، رئیس‌جمهور آمریکا بار‌ها روابط میان واشنگتن-تل‌آویو را «تزلزل‌ناپذیر» خوانده، اما روابط ۵۰ ساله میان آن‌ها هر روز بدتر می‌شود و به دلیل اهداف متفاوت آن‌ها در جنگ در «بحران جدی» به سر می‌برد.

روابط آمریکا با نزدیک‌ترین متحد خود در خاورمیانه (رژیم صهیونیستی) سال‌ها به عنوان روابطی غیرقابل تغییر تلقی شده است و نه جمهوری‌خواهان و نه دموکرات‌ها هیچ‌کدام حاضر به نقض جدی این روابط نشده‌اند، زیرا می‌ترسیدند که چنین چیزی به نفع حزب مقابل تمام شود».

بایدن علاقه عمیقی به اسرائیل دارد؛ علاقه‌ای که او را به حمایت قاطعانه از جنگ علیه حماس سوق داده است. اما با این حال، نتانیاهو به جای آنکه جواب آغوش بایدن را به این رئیس‌جمهور بازگرداند، هر بار او را پس می‌زند.

رئیس‌جمهور آمریکا قصد داشت تشکیلات خودگردان فلسطین را به غزه بیاورد تا در نهایت یک کشور فلسطینی ایجاد شود، اما نخست‌وزیر اسرائیل چنین طرحی را نپذیرفت با این حال باز هم بایدن اصرار می‌ورزد که اسرائیل را هرگز رها نخواهد کرد.

«مارتین ایندیک» سفیر پیشین آمریکا در اراضی اشغالی می‌گوید: روابط بایدن و نتانیاهو به یک مسیر یک طرفه بدل شده است؛ به طوری که رئیس‌جمهور آمریکا برای حمایت از نتانیاهو هزینه‌های سیاسی داده، اما درخواست‌های او از سوی نخست‌وزیر اسرائیل رد می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار