کد خبر: 1221092
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

جوان آنلاین: کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین در مطلبی با عنوان آغوش باز اروپا به روی راستگرایان افراطی در سال ۱۴۰۲ نوشت:

موج محبوبیت و قدرت‌یابی جریان راست افراطی به عنوان حزب‌هایی ضدمهاجر، نژادپرست و ستیزه‌جو که طی سال ۱۴۰۱ در فرانسه، ایتالیا، سوئد و اسپانیا به راه افتاده‌بود در سال ۱۴۰۲ به آلمان و هلند رسید.

طی یکسال گذشته، در برخی کشور‌های اروپایی انتخابات مختلف برگزار شد که در جریان آن، حزب‌ها یا نهاد‌های راست‌افراطی به پیروزی دست یاتند؛ پیروزی‌هایی که عمدتاً به عواملی مانند نگرانی‌های مردم در مورد مهاجرت، اقتصاد و امنیت برمی‌گشت.

در اسپانیا هم از زمان مرگ ژانرال «فرانسیسکو فرانکو» برای نخستین بار در سال ۱۳۹۷، یک حزب کوچک به نام «وُکس» از جناح راست افراطی در صحنه سیاسی و انتخابات محلی استان اندلس به پیروزی دست یافت و ۱۲ نماینده از این حزب توانستند کرسی‌های مجلس را تصاحب کنند و به این ترتیب به اقتدار مطلق سوسیالیست‌ها پایان دهند؛ حزبی که به شدت مخالف مهاجران غیرقانونی است.

خطر قدرت‌گیری و محبوبیت راست افراطی در جامعه اروپا به حدی جدی است که برخی دولت‌ها دست به تصویب قوانین برای به انزوا کشاندن و محدودیت فعالیت‌های آن‌ها زده‌اند که نمونه آن در سال ۱۴۰۲، کشور آلمان است.

برچسب ها: جریان ، راست ، افراطی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار