کد خبر: 1220455
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
ذخایر تسلیحات آمریکایی به دلیل جنگ در اوکراین و خاورمیانه جوابگوی جنگ جدید در مقیاس بزرگ نیست.

جوان آنلاین: بلومبرگ گزارش می‌دهد که در صورت وقوع یک درگیری جدید در مقیاس بزرگ، به عنوان مثال با چین، ایالات متحده به شرکای منطقه‌ای خود وابسته خواهد بود، زیرا ذخایر تسلیحات آمریکایی به دلیل جنگ در اوکراین و خاورمیانه به شدت کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این آژانس خاطرنشان می‌کند که درگیری‌ها در اوکراین و خاورمیانه منجر به کاهش ذخایر تسلیحاتی آمریکا و نگرانی در مورد وضعیت پایگاه صنعتی دفاعی این کشور شده است.

در یک درگیری احتمالی در آینده، به ویژه با چین، ایالات متحده ممکن است نتواند تمام سلاح‌هایی را که برای پیروزی نیاز دارد تولید کند.

در عین حال، بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که قوانین موجود و اینرسی بوروکراتیک به ایالات متحده اجازه نمی‌دهد تا از پتانسیل صنعتی متحدان خود به طور کامل استفاده کند.

این مقاله خاطرنشان می‌کند که در یک درگیری احتمالی با چین، ایالات متحده می‌تواند کل زرادخانه موشک‌های ضد کشتی دوربرد خود را در یک هفته خرج کند که تولید هر یک از آن‌ها دو سال طول می‌کشد. علاوه بر این، کارخانه‌های کشتی سازی ایالات متحده زمانی برای تعمیر کشتی‌ها ندارند، چه رسد به ساخت کشتی‌های جدید، در حالی که چین می‌تواند تولید را نسبتاً سریع افزایش دهد.

به گفته این آژانس، اتحاد ایالات متحده با شرکایش در منطقه، به عنوان مثال با کره جنوبی، ژاپن و استرالیا، «برای بازدارندگی پکن بسیار مهم است.» تاکید می‌شود که همکاری نزدیک‌تر نظامی-صنعتی با این کشورها، پتانسیل مشترک را گسترش می‌دهد. با این حال، همانطور که بلومبرگ خاطرنشان می‌کند، چنین همکاری‌هایی به دلیل تعدادی محدودیت از جمله کنترل‌های سخت صادرات ایالات متحده و همچنین قوانین طراحی شده برای جلوگیری از نشت فناوری تسلیحات آمریکایی با مشکل مواجه می‌شود.

پیش از این، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفته بود که همزیستی مسالمت آمیز اساس روابط آمریکا و چین است و نمی‌توان پیامد‌های درگیری بین دو قدرت بزرگ را تصور کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار