کد خبر: 1219762
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

جوان آنلاین: کانال تلگرامی ژانوس سیاست در مطلبی با عنوان کابوسِ ترامپ نوشت:

ترامپ در روزی که موسوم به «سه شنبه بزرگ» می‌باشد موفق شد خود را به عنوان نماینده جمهوری خواهان مسجل کند و نیکی هیلی را وادار به کناره‌گیری نماید. او در ۱۴ انتخابات از ۱۵ انتخابات مقدماتی ایالتی برنده شد.

یک روز قبل‌تر دادگاه عالی به اتفاق آرا به سود او رای داد و تصمیم ایالت کلرادو را که ترامپ را از نامزدی منع می‌کرد بی اثر کرد.

ترامپ به همان اندازه که طرفداران آتشین مزاج دارد، دشمنان خونی هم دارد. یک دو قطبیِ متصلب!

این دو قطبی نه تنها در حوزهٔ داخلی که در عرصهٔ بین المللی هم حاکم است. همانقدر که کشور‌هایی ممکن است از آمدن مجددش استقبال کنند، کشور‌های زیادی دچار دلشوره‌های عجیبی خواهند شد.

ترامپ معتقد است که در دور قبلی بازنده نبوده و شکست بر وی تحمیل شد. در این مدت به شدت تحقیر شد و آنچه بر او سنگینی می‌کند انتقام از تحقیرکنندگان است.

او تلافی را امری عادی تلقی می‌کند و بدون تردید در صورت پیروزی هیچ شکی در اجرای انتقام ندارد. چه بسا کسانی که مجازات می‌شوند فراتر از گناه شان تنبیه شوند.

ترامپ در کتابش «بزرگ فکر کن؛ موفقیت در کار و زندگی به روش دونالد ترامپ» فصلی را به مفهوم «انتقام» اختصاص داد. وی به صراحت نوشت: «شعار من این است: همیشه تلافی کنید و انتقام بگیرید».

این حجم از نفرت به همان میزان که دوست دارانش را تهییج می‌کند، رقیبانش را مصمم و متحد و کار را بر او سخت خواهد کرد.

ترامپ در زمان ریاست جمهوریش نشان داد که به شدت مستعد دیکتاتوری هست و بی توجهی او نسبت به فرامین قانونی و نهاد‌های داخلی و بین المللی گواه این گزاره هست.

او بی توجه به تلاش‌های جمعی و تجارب ارزندهٔ فرادولتی در بنا کردن نهاد‌های بین المللی، از ذهنی آنارشیسم گونه برخوردار است و در حوزهٔ روابط بین‌الملل جز به فرمول قدرت/منافع به چیز دیگری نمی‌اندیشد.

از این رو تردید نداشته باشید که دستگاه‌های سیاست خارجی قریب به اتفاق کشور‌های دنیا با آگاهی نسبت به مؤلفه‌های روان شناختی و کیش شخصیت ترامپ خود را برای پیروزی احتمالی او آمده می‌کنند.

سبک شمردن قبولیِ احتمالی ِ او و عدم آمادگی ذهنی برای چگونگی مواجهه با چرثومهٔ ترامپ می‌تواند عواقب وخیمی حداقل در حوزهٔ اقتصادی به همراه داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار