کد خبر: 1219607
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

جوان آنلاین: کانال تلگرامی آن چه که باید در مورد ایالات متحده امریکا دانست در مطلبی که برگرفته از واشنگتن پست است نوشت:

دولت آمریکا از زمان آغاز جنگ غزه، بیش از صد مورد فروش نظامی جداگانه به اسراییل را تایید کرده است. این در حالی است که مقامات آمریکایی شکایت دارند که سران اسرائیل به اندازه کافی برای حفاظت از جان غیرنظامیان، تلاش نمی کنند.

مقامات آمریکایی در یک جلسه توجیهی طبقه بندی شده اخیر، به اعضای کنگره اظهار کردند آمریکا از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر، بی سر و صدا بیش از صد فروش نظامی خارجی جداگانه به اسرائیل را تایید و تحویل داده است که شامل هزاران مهمات هدایت شونده دقیق، بمب های کالیبر کوچک، سنگر شکن (نوعی بمب که برای تخریب اهداف مقاوم شده زیرزمینی همچون پناهگاه‌های بتونی استفاده می شود)، سلاح های سبک و سایر تسلیحات مرگبار می شود.

این عدد سه رقمی که قبلاً گزارش نشده بود، تازه ترین نشانه از دخالت گسترده واشنگتن در این مناقشه قطبی شده، پنج ماهه (در نوار غزه) است. این اقدامات در شرایطی صورت می گیرد که مقامات ارشد و قانونگذاران آمریکایی به طور فزاینده ای در خصوص تاکتیک های نظامیان اسرائیل در کارزاری که به گفته مقامات بهداشتی غزه بیش از ۳۰ هزار کشته به همراه داشته است، ابراز نگرانی می کنند.

تنها دو فروش نظامی خارجی تایید شده به اسرائیل از زمان آغاز درگیری علنی شده است که شامل یک بسته ۱۰۶ میلیون دلاری مهمات تانک و یک بسته ۱۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری قطعات مورد نیاز برای ساخت گلوله های توپ ۱۵۵ میلی متری است. این دو مورد فروش‌ تسلیحاتی به دلیل اینکه دولت بایدن با دور زدن کنگره مجبور شد تا این بسته‌ها را با استناد به یک موقعیت اضطراری به تأیید کنگره برساند، بحث های عمومی را برانگیخت.

اما به گفته مقامات دولت و قانونگذاران آمریکایی که مانند دیگران به شرط ناشناس ماندن درباره این موضوع حساس نظامی صحبت کردند در مورد یکصد فروش دیگر تسلیحاتی، دولت بایدن با استناد به راهکار"فروش نظامی خارجی" موسوم به اف. ام. اس. که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد در فروش بسته‌های تسلیحاتی که ارزش آنها کمتر از یک مبلغ خاص باشد، بدون کسب موافقت کنگره این کشور اقدام کند، عمل کرده و این بسته‌های تسلیحاتی را به اسرائیل فروخته و تحویل داده‌ است. این انتقال ها سلاح بدون هیچ گونه بحث عمومی انجام شد.

در مجموع، این بسته‌های تسلیحاتی معادل انتقال گسترده قدرت جنگی در زمانی است که مقامات ارشد آمریکایی از این مساله انتقاد دارند که مقامات اسرائیلی به درخواست‌های آنان برای محدود کردن تلفات غیرنظامیان، و دادن اجازه برای کمک های بیشتر به غزه و خودداری از لفاظی‌هایی که خواستار آوارگی دائمی فلسطینی ها هستند، کوتاهی کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار