کد خبر: 1219591
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
فرمانده سپاه در همایش «رهاورد سرزمین نور»:
اگر چه دشمنان تلاش کردند با ورود به همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و اطلاعاتی ما را تضعیف کنند و شکست دهند، اما مردم همه ایستاده‌اند و برای ملت ایران عقب‌نشینی ناممکن‌ترین رویداد است. 
اگر چه دشمنان تلاش کردند با ورود به همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و اطلاعاتی ما را تضعیف کنند و شکست دهند، اما مردم همه ایستاده‌اند و برای ملت ایران عقب‌نشینی ناممکن‌ترین رویداد است. 
به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه در همایش «رهاورد سرزمین نور» در اردوگاه شهید باکری خرمشهر اظهار داشت: در همه جای این خاک شهیدانی داشتیم که خدا را ملاقات کردند و به دیدار خدا رفتند تا بدون واسطه از جمال الهی روزی‌خوار شوند. این نقطه مبدأ شکل‌گیری یک تاریخ برای اسلام است و یک تاریخ جاری در امتداد زمان. اینجا امتداد کربلا، قطعه‌ای منبسط‌شده از عاشورای حسینی، دروازه ورود به بهشت و فصل مشترک زمین و آسمان است. 
فرمانده کل سپاه افزود: روزگاری در فاصله چند کیلومتری از اینجا با چشمانی پر از رؤیا و سرشار از آرزو به این نقطه نگاه می‌کردیم و در دل‌مان شوق برای آزادی این سرزمین موج می‌زد. حالا چند دهه است که این نقطه از یک اسارت غم‌انگیز آزاد شده است. وی عنوان کرد: اینجا سرزمین رازها، ارتباط انسان‌های مؤمن با قلب‌های پر از ایمان با خدای متعال، سرزمین نیاز‌ها و زمزمه‌های شبانه عارفان مجاهدی است که با خدای خود خلوت می‌کردند. 
 
 دشمنان آمده بودند مشعل انقلاب اسلامی را خاموش کنند
سردار سلامی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس همه دشمنان آمده بودند و تصور می‌کردند، می‌توانند مشعل انقلاب اسلامی را خاموش کنند و می‌خواستند اسلام جان نگیرد و حکومت تشکیل ندهد، اما اسلام دوباره با طلوع انقلاب در بخشی از سیاره زمین به نام ایران به حاکمیت رسید. 
وی گفت: پس از قرن‌ها ملتی به پا خاست و روحانی‌ای مجاهد آمد تا ثابت کند خون بر کفر پیروز است، او آیه‌های آسمانی قرآن را روی زمین تفسیر و قل و زنجیر اسارت و بندگی مدرن را از دست و پای امت اسلام باز کرد. فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه این کار سختی بود، ولی اثرات شکوهمندی داشت، افزود: به معنای واقعی یک ملت بی‌نظیر، استثنایی، مصمم‌تر، آگاه‌تر و محکم‌تر از قبل در میدان حضور پیدا کرده‌اند. 
سردار سلامی با بیان اینکه اراده مستکبران بر خاموش کردن نور خداست، عنوان کرد: از این جهت این سرزمین، سرزمین نور است و این انقلاب خورشید آگاهی‌بخش و الهام‌بخش جوامع بشری برای احیای حقوق از دست‌رفته خود است تا مسلمانان قدرت بگیرند. وی گفت: این انقلاب به اسلام قدرت داد و اسلام در این سرزمین اولین بار قدرت گرفت، اما در حالی که هنوز در مرحله انتقال حاکمیت بودیم، مورد هجوم دشمنی قرار گرفتیم که از سمت کشور‌های مختلف جهان حمایت می‌شد. فرمانده سپاه پاسداران افزود:، اما این مردم هیچ اعتنایی نکردند و از شکوه و هیمنه ظاهری دشمن نترسیدند و این باور هنوز هم وجود دارد، هرچند دشمن هم هنوز هست. 
 
 انقلاب اسلامی  به بلاد اسلامی اعتمادبه‌نفس داد
سردار سلامی با اشاره به اینکه این سرزمین‌ها آزاد و ده‌ها هزار اسیر از دشمن گرفته شد، گفت: دشمن منفعل شد و این سرزمین را ترک کرد و اسلام در این سرزمین درخشید، اما دشمن دست‌بردار نبود و تلاش کرد روزنه‌های نفوذ را بگشاید و نمی‌توانست بپذیرد که آن ملت این درخشش باشکوه را با خود به اعماق تاریخ ببرد. 
وی بیان کرد: اعتماد به‌نفس‌ها قوی شد و سایر مسلمانان نیز دریافتند می‌توان در سرزمین‌های دیگر جهاد کرد و امروز می‌بینید که در بلاد اسلامی مانند یمن، فلسطین، سوریه و عراق مسلمانان با مستکبران درگیر هستند. 
فرمانده سپاه پاسداران به موضوع اقتصاد هم اشاره کرد و گفت: دشمنان در عرصه اقتصاد هم وارد شدند و ملت ما را درگیر تحریم کردند، اما ملت با حمایت رهبرش ایستاد و یک مقاومت در قلب مردم شکل گرفت. سلامی تصریح کرد: همه می‌ایستند و برای ملت ایران عقب‌نشینی ناممکن‌ترین رویداد است، ما فتوحات بزرگی در عرصه اقتصادی با فتح قله‌های بلند داشته‌ایم. وی گفت: دشمنان همچنین به عرصه جنگ فرهنگی روی آوردند و فکر کردند می‌توانند با نشر اکاذیب و دروغ‌پردازی‌ها بر قلب و ذهن جوانان ما مسلط شوند، اما این پروژه آن‌ها هم شکست خورد. فرمانده سپاه پاسداران عنوان کرد: ایستادگی، دفاع از حرم و مقاومت در مقابل دشمن شکل گرفت و عبادت خداوند، نماز، راهیان نور، روز قدس، شرکت در نماز‌های جمعه و روی‌آوردن به مسجد، انتخاب جوانان ایرانی در مقابل دشمنی است که همواره سعی می‌کند نسل جوان را از انقلاب دور کند. 
 
 انتخابات استکبار را درهم شکست
سردار سلامی بیان کرد: آن‌ها به نبرد‌های اطلاعاتی نیز روی آوردند و البته نتوانستند کاری کنند، فتنه‌های داخلی را رقم زدند، اما بازهم موفق نشدند، چون مردم دوباره ایستادند و زخم‌های واردشده به جامعه ترمیم شد. 
وی بیان کرد: در نبرد سیاسی نیز انتخابات مردم ایران، استکبار را در هم شکست و مردم این نبرد سیاسی بزرگ را با هنرمندی به نفع انقلاب و اسلام به پایان رساندند. فرمانده سپاه گفت: امروز دشمن مردمانی مظلوم و محاصره‌شده را بمباران و به آن افتخار می‌کند، این یعنی فروپاشی اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و حتی نظام یک امپراتوری. 
سردار سلامی افزود: از طرف دیگر این سلاح‌های امریکایی است که مردم را به خاک و خون می‌کشد و با فریبکاری‌های خود شرمساری جدیدی برای خود ایجاد می‌کند، امروز امریکا در تمام قتل‌عام‌های فلسطین نقش اول و اصلی را بازی می‌کند. 
فرمانده سپاه با تأکید بر اینکه ما در حال صعودیم و دشمنان به غرو‌ب‌شان نزدیک شده‌اند، خطاب به دشمنان گفت: ما قله‌های بزرگی را در آینده نزدیک فتح می‌کنیم و در آینده یکدیگر را دوباره می‌بینیم، در حالی که افتخارات بزرگی را برای این سرزمین شاهد خواهیم بود.
 
 
نمای نزد‌یک
افزایش ۱۰۰درصدی خدمات‌رسانی به راهیان نور
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم رهاورد سرزمین نور گفت: راهیان نور طی سالیان اخیر با شکوه بیشتری ادامه دارد و این بر اساس سنتی است که از سوی رهبر معظم انقلاب برای تشرف به مناطق دفاع مقدس بنیان نهاده شده و استمرار پیدا کرده است. 
وی با بیان اینکه کسانی که دل در گرو تحقق منظومه فکری امامین انقلاب دارند، در این راه یاری‌دهنده هستند، افزود: انتظار می‌رود با جمع‌بندی بسیار کارشناسانه و عالمانه برای یک حرکت بزرگ فرهنگی در حوزه راهیان نور در سال۱۴۰۳ آماده شویم. 
سردار سلیمانی با اشاره به حضور فرماندهان سپاه‌های استانی و سردار سرلشکر سلامی در این مراسم یادآور شد: تلاش می‌شود این رویداد بزرگ فرهنگی قوت پیدا کند، ضمن آنکه امسال عملکرد سپاه و بسیج در خدمتگزاری به مردم در راهیان نور ۱۰۰درصد افزایش پیدا کرد. 
وی ادامه داد: برنامه ما این است که این خدمتگزاری در سال۱۴۰۳ با توسعه زیرساخت‌ها، تکمیل نیازمندی‌ها و اعتلای نرم افزار‌ها و شبکه‌سازی گسترده در یادمان و کاروان‌ها نیز ۱۰۰درصد افزایش یابد. 
سردار سلیمانی به وجود مشکلاتی در این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: این موضوع امری طبیعی است و در برابر هر کاری مشکلاتی وجود دارد، اما مدیر وظیفه دارد با تدبیر مشکلات را برطرف کند. 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ما شاهد این امر خواهیم بود که سپاه و بسیج به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه خدمت‌رسان در ایران انجام وظیفه می‌کنند تا اردو‌های راهیان نور، راهیان پیشرفت و تعالی‌بخش به بهترین شکل اجرا شوند. وی ضمن تشکر از رسانه‌ها برای انعکاس رویداد‌های راهیان نور گفت: سردار سلامی دوره جدیدی را در زمینه پشتیبانی از راهیان نور آغار کردند و ما همه ظرفیت‌ها را در خدمت خواهیم داشت تا هر ساله هر چه بهتر این برنامه به اجرا درآید. سردار سرتیپ پاسدار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین هم طی سخنانی در این همایش اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، افتخار اعزام بیش از ۲میلیون‌و۸۰۰هزار نفر را به سرزمین‌های راهیان نور داشته‌ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار