کد خبر: 1219472
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کارشناس مسائل مقاومت فلسطین در اظهاراتی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ایالات متحده آمریکا و کشورهای عربی از ارسال کمک‌های هوایی به غزه سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی و رسوایی بزرگ ایجاد پل زمینی برای ارسال کمک‌ها به رژیم اشغالگر است گفت، آمریکا از نظر اخلاقی، انسانی، نظامی و سیاسی سقوط کرده است.

جوان آنلاین:«هانی الدالی»، کارشناس مسائل مقاومت فلسطین، توضیحاتی را درباره «کشتار الرشید» و وضعیت اسف‌بار ارسال هوایی کمک‌ها به غزه ارائه کرد که به گفته او نه‌ بخاطر ملت فلسطین بلکه با هدف سرپوش گذاشتن آمریکا بر جنایات رژیم صهیونیستی و رسوایی ایجاد پل زمینی برای کمک به رژیم اشغالگر از سوی کشورهای عربی به ویژه از سوی اردن صورت می‌گیرد.

کشتار الرشید بیانگر سیاست جنایتکارانه، نژادپرستانه و نازیسم رژیم اشغالگر اسرائیلی است

تحلیلگر سیاسی فلسطینی در گفت و گو با ایسنا عنوان داشت، طبیعتا کشتار الرشید که اشغالگران اسرائیلی مرتکب آن شدند و در نتیجه این کشتار بیش از ۱۰۰ یا ۱۱۰ تن به شهادت رسیدند، بیانگر سیاست رژیم اشغالگر در هدف قرار دادن غیرنظامیان و مردم فلسطین و هدف قرار دادن عمدی ساکنان نوار غزه و قطعا نمایانگر سیاست جنایتکارانه، نژادپرستانه و نازیسم این رژیم است که اخلاق، انسانیت و همه قوانین و هنجارهای بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. این کشتارها در چارچوب اعمال فشار بر خاستگاه مردمی مقاومت فلسطین پس از ناکامی بیش از ۱۵۰ روزه اشغالگران در نابودی مقاومت فلسطین، تضعیف مقاومت فلسطین، آزادی اسرای نزد مقاومت و یا دستیابی به هرگونه هدفی صورت می‌گیرد.

عنوان این مرحله، جنگ گرسنگی مردم فلسطین به ویژه در شمال نوار غزه و غزه است

وی افزود: بدیهی است که عنوان این مرحله، ارتکاب کشتارهای بیشتر و جنگ گرسنگی مردم فلسطین به ویژه در شمال نوار غزه و در غزه است. حال این سوال مطرح می‌شود که چرا در نوار غزه و شمال غزه. چون مردم فلسطین در غزه و شمال غزه مقاومت کردند و نقشه اشغالگران اسرائیلی برای کوچاندن اجباری مردم ما از شمال این باریکه به جنوب آن را ناکام گذاشتند. ما درباره بخش بزرگتری صحبت می‌کنیم، همچنان در نوار غزه و در شمال این باریکه بیش از ۷۰۰ هزار شهروند فلسطینی وجود دارند که علی‌رغم اقدامات اشغالگران همچنان مقاوم و ثابت‌قدم هستند. اشغالگران تمام ملزومات زندگی را از بین بردند و به شکل متعمدانه‌ای سیستم بهداشتی را نابود و مساجد و کلیساها را ویران کردند و پناهگاه‌ها را هدف قرار دادند. اشغالگران همچنین عمدا مردم فلسطین را در غزه و شمال نوار غزه گرسنه نگه می‌دارند. آنها همه ادارات دولتی، کمیته های اضطراری، وزارت داخلی و آمبولانس‌ها را هدف گرفتند و این یعنی تمام ضروریات زندگی در شمال نوار غزه را از بین بردند.

برخی کشورها در محاصره مردم فلسطین و گرسنه نگه داشتن آنها مشارکت دارند

کارشناس مسائل امنیتی و راهبردی فلسطینی تصریح کرد: بنابراین، به‌تازگی رژیم اشغالگر به جنگ گرسنگی و استفاده از ابزار گرسنه نگه داشتن چه در غزه، چه در شمال این باریکه، در رفح، الوسطی و خان یونس، متوسل شده است. علاوه بر آن، برخی کشورها در محاصره مردم فلسطین و گرسنه نگه داشتن آنها مشارکت دارند. ده‌ها هزار کامیون حامل مواد غذایی وجود دارد که منتظر مجوز برای عبور از طریق گذرگاه رفح به داخل نوار غزه هستند. همچنین مواد غذایی وجود دارد که به دلیل انتظار طولانی ایجاد شده از سوی طرف مصری و البته جنایات اشغالگران اسرائیل از بین رفته است. تا این لحظه می‌بینیم که نهادهای بین‌المللی کاری انجام نداده‌اند و مواضع واقعی وجود ندارد که اشغالگر را تحت فشار قرار دهد.

آمریکا رژیم اشغالگر اسرائیلی را در سطح سیاسی پوشش می‌دهد

وی ادامه داد: آمریکا نیز اشغالگر اسرائیلی را در سطح سیاسی پوشش می‌دهد و از آن حمایت می‌کند و قطعنامه های شورای امنیت و طرحی را که روسیه و به تازگی الجزایر برای توقف تجاوزات علیه مردم ما در نوار غزه ارائه کردند به شکست کشاند. آمریکا همچنین تلاش‌های دیوان بین المللی دادگستری برای محکوم کردن اشغالگر اسرائیلی و توقف جنایات آن را ناکام گذاشت. نهادها و سازمان‌های بین‌المللی نیز تا این لحظه هیچ موضع‌گیری واقعی برای بازدارندگی اشغالگر اسرائیلی و تحت فشار قرار دادن اشغالگران جهت توقف تجاوزات خود اتخاذ نکرده‌اند. گویی رژیم اشغالگر بالاتر از نظام بین‌الملل است و گویی نظام بین‌الملل ایجاد شده است نه برای محکومیت اشغالگری، بلکه برای خدمت به اشغالگر اسرائیلی و خدمت به ایالات متحده آمریکا و منافع آن در منطقه.

هدف آمریکا از کمک‌های هوایی تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی برای اسرائیل و استفاده از آن در انتخابات است

الدالی خاطر نشان کرد: نقشی که ایالات متحده آمریکا در عملیات ارسال هوایی کمک‌ها در داخل نوار غزه ایفا می‌کند، هدف اصلی آن کمک به اشغالگران اسرائیلی در ارائه شواهدی است که ثابت کند رژیم اسرائیل اجازه ورود کمک‌های غذایی را می‌دهد. ایالات متحده آمریکا قطعا از عملیات ارسال هوایی کمک‌ها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات اشغالگران اسرائیلی استفاده می‌کند. ایالات متحده با انجام این عملیات به اشغالگران کمک می‌کند تا فرصت بیشتری برای طولانی کردن تجاوزات علیه مردم فلسطین داشته باشند که البته بیشتر این کمک‌ها به دریا افتاده و مردم فلسطین از آن بهره‌ای نبردند و بیشترین چیزی که آمریکا و برخی کشورها از طریق کمک‌های هوایی ارائه کردند مواد بسیار کمی تنها به اندازه دو کامیون بود اما این فقط برای عوام‌فریبی و تلاش برای استفاده از این عملیات در تبلیغات رسانه‌ای، دیپلماتیک و سیاسی برای اشغالگر اسرائیلی و تلاش برای کاهش خشم گسترده عمومی اعم از عربی، غربی، یا در داخل ایالات متحده آمریکا بود.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا از این کارت و عملیات کمک‌های هوایی برای استفاده در انتخابات آمریکا بهره می‌برد، به خصوص که نارضایتی وجود دارد و مخالفت زیادی از سوی اعراب و بسیاری از مردم آمریکا با درخواست توقف تجاوز به مردم فلسطین وجود دارد. هدف ایالات متحده آمریکا از این عملیات حمایت از مردم فلسطین نیست، بلکه سرپوش گذاشتن بر جنایات اشغالگر است. همچنین هدف آن کمک به اشغالگران برای کاهش فشار ناشی از تجاوزات علیه مردم فلسطین و همچنین کاهش فشار از سوی سازمان‌ها، برخی کشورها، برخی از مردم و برخی از رهبران کشورها است که اکنون به دلیل فشارهای مردمی داخلی خواستار پایان دادن به تجاوز هستند.

کشورهای عربی در حال اجرای نمایش ارسال کمک‌های هوایی هستند

الدالی اظهار داشت: اگر ایالات متحده آمریکا نگران منافع مردم فلسطین و به دنبال توقف استفاده از ابزار گرسنه نگه داشتن مردم ما است می‌توانست از مصر بخواهد که گذرگاه رفح را به طور گسترده باز کند و مواد غذایی و کامیون‌های انباشته شده در گذرگاه رفح را وارد کند. کشورهای عربی که در حال اجرای نمایش ارسال کمک‌های هوایی هستند نیز می‌توانستند اشغالگران اسرائیلی و مصر را نیز تحت فشار قرار دهند تا کمک‌ها را وارد کند. همچنین عجیب این است که مصر اقدام به کمک‌های هوایی می‌کند و این البته گواه دروغ و عوام فریبی است که برخی کشورهای عربی و ایالات متحده آمریکا در پیش گرفته‌اند. مصر چگونه می‌تواند عملیات کمک‌های هوایی انجام دهد وقتی اجازه ورود هزاران کامیون انباشته شده در گذرگاه رفح را نمی‌دهد. بله، مردم فلسطین درد می‌کشند. اشغالگر اسرائیلی جنگی جنون‌آمیز علیه آنها به راه انداخته، جنگ گرسنگی، جنگ نابودی و جنگ ویرانگری. اشغالگر اسرائیلی فقط مقاومت فلسطین را هدف قرار نمی‌دهد، اشغالگر مردم فلسطین را هدف قرار می‌دهد. اشغالگر اسراییلی اسلام را هدف قرار می‌دهد، اشغالگر مساجد در نوار غزه و تمام اقشار ملت فلسطین را هدف قرار می‌دهد.

اشغالگر بسیاری از فلسطینی‌هایی را که با هواپیماهایش نتوانست بکشد با ابزار گرسنگی می‌کشد

تحلیلگر فلسطینی تاکید کرد: همچنین یک نکته بسیار مهم درباره اقدام برخی از کشورهای عربی در نوار غزه، به ویژه در مناطق جنوب نوار غزه است. بدان معنا که بسیاری از فلسطینی‌ها را که اشغالگر با هواپیماهایش نتوانست آنها را بکشد با ابزار گرسنگی کشتند. وی در همین خصوص به شهادت یک فلسطینی در رفح و همچنین یک شهید از شمال نوار غزه در اثر نبودن غذا و آرد برای مردم فلسطین اشاره کرد.

کمک‌های هوایی کشورهای عربی برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی بزرگ ساخت پل زمینی برای اشغالگر است

الدالی گفت: عملیات ارسال هوایی کمک‌ها توسط کشورهای عربی در وهله اول، منطقه واقعی یعنی شمال نوار غزه را هدف قرار نداده است، بلکه جنوب نوار غزه به ویژه دریا را هدف قرار داده‌اند و عملیات در چارچوب سرپوش گذاشتن بر رسوایی پل زمینی که توسط کشورهای عربی ایجاد شده صورت گرفت. پلی که از اردن به اشغالگر اسرائیلی برای ارسال مواد غذایی، میوه و نفت بعد از بستن باب المندب از سوی مردم یمن و نیروهای یمنی به روی اشغالگران و نیز بستن تجارت دریایی و کشتیرانی به روی آنها ایجاد شد. یمنی‌ها باب المندب را بستند تا به اشغالگران فشار بیاورند تجاوزات علیه فلسطین را متوقف کنند. پس برخی از کشورهای عربی یک پل زمینی را برای تامین آذوقه برای اشغالگران اسرائیلی باز کردند. در پی این رسوایی بزرگ، کشورهای عربی به ویژه اردن برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی خود در این زمینه عملیات ارسال هوایی کمک‌ها را انجام دادند. بنابراین به نظر من لازم است نهادهای بین المللی، ملت‌های عربی و اسلامی، جهان و رهبران کشورها اقدام موثری انجام دهند؛ اول اینکه با اعمال فشار بر ایالات متحده آمریکا و تهدید منافع آن در منطقه از مردم فلسطین پشتیبانی کنند. همچنین رهبران کشورهای عربی و اسلامی را برای توقف تجاوزات علیه مردم فلسطین و وارد کردن کامل کمک‌ها و کامیون‌های انباشته شده در گذرگاه رفح تحت فشار قرار دهند.

آمریکا از هزاران هواپیما برای تامین سلاح رژیم اسرائیل استفاده کرده است

وی ادامه داد: وضعیت در نوار غزه سخت و دردناک است و علاوه بر افزایش تعداد شهدا و کشتارهای رژیم اشغالگر اسرائیل در عملیات کشتار ایالات متحده آمریکا، تعداد شهدا در اثر محاصره و گرسنگی و جنگ گرسنگی که اشغالگر صهیونیستی به راه انداخته نیز افزایش یافته است. مایه تعجب است که ایالات متحده آمریکا با استفاده از هواپیماها در حال کشتار مردم فلسطین و جنگیدن است و از هزاران هواپیما برای تامین سلاح رژیم اسرائیل استفاده کرده است و دروغ می‌گوید که تنها سه هواپیما استفاده کرده است. این سه هواپیما فقط نمایشی و برای عملیات ارسال هوایی مواد غذایی بسیار بسیار اندک بوده است که تنها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات اسرائیلی‌ها صورت گرفت. آمریکا از اسرائیلی‌ها حمایت‌های سیاسی، نظامی و دیپلماتیک به عمل آورده و این رژیم را در همه زمینه‌ها پشتیبانی می‌کند.

آمریکا از نظر انسانی، نظامی، سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی سقوط کرده است

الدالی در خاتمه گفت: همچنین در زمینه روایت، آمریکا روایت فلسطینی‌ها را مورد تردید قرار می‌دهد و از روایت دروغ اسرائیلی حمایت می‌کند. تا به امروز استعفاهایی را شاهد بودیم؛ از جمله استعفای سخنگوی رسمی ارتش صهیونیستی. دلیل استعفاها نیز روایت دروغ اشغالگر اسرائیلی و جنگ عوام‌فریبی این رژیم بود که غیرمنطقی و غیرعادی شده است. همچنین آمریکا از نظر انسانی، نظامی، سیاسی و دیپلماتیک و همچنین از نظر اخلاقی سقوط کرده است. ایالات متحده آمریکا با تمام قوا از اشغالگر اسرائیلی حمایت می‌کند، بنابراین باید اقدام موثری علیه اشغالگران انجام داد تا آنها را برای وارد کردن همه کمک‌ها به مردم فلسطین به ویژه در شمال غزه و جنوب آن از طریق گذرگاه رفح تحت فشار قرار داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار