کد خبر: 1219449
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
یکی از موشک‌های روسیه نزدیک کاروان اسکورت «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین فرود آمد.

جوان آنلاین: رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند یک موشک روسیه روز چهارشنبه در شهر بندری «اودسا» نزدیک کاروان اسکورت «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین فرود آمد. زلنسکی برای دیدار با نخست‌وزیر یونان به این شهر سفر کرده بود.

به گزارش فارس، این حمله موشکی باعث آسیب به زلنسکی و همراهان او نشد. مقام‌های یونانی در گفتگو با پایگاه خبری «پروتوتیما» گفتند که موشک مذکور در فاصله ۵۰۰ پایی از کاروان زلنسکی فرود آمده است.

دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین به درخواست واشنگتن‌پست برای مصاحبه پاسخ نداده است. در مدت دو سالی که از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد سران کشور‌های مختلف به این کشور سفر کرده‌اند و این نخستین بار نیست که روسیه شهر محل سفر مقام‌های خارجی را هدف حمله قرار می‌دهد.

اما نکته متفاوت در حمله روز چهارشنبه فاصله اندک موشک با زلنسکی و نخست‌وزیر یونان بوده است. مقام‌های کشور‌های غربی به این حمله واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده‌اند.

«چارلز میشل»، رئیس شورای اروپا در حساب کاربری‌اش در ایکس این حمله را «نشانه دیگری از تاکتیک‌های بزدلانه روسیه در جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین» توصیف کرد.

زلنسکی و نخست‌وزیر یونان در حال بازدید از شهر بندری اودسا بودند که حدود ساعت ۱۰:۴۰ به وقت محلی صدای آژیر‌های هشدار شنیده شد. چند دقیقه بعد از آن انفجار صورت گرفت.

زلنسکی بعد از این حمله گفت: «حمله امروز را مشاهده کردید. مشاهده می‌کنید طرف ما چه کسی است؛ برای آن‌ها اهمیتی ندارد کجا را بزنند. می‌دانم که حمله امروز تلفات داشت.

از همه جزئیات هنوز خبر ندارم، ولی می‌دانم که تلفات داشته است.» وی اضافه کرد: «برای این آدم‌ها فرق نمی‌کند که مهما‌ن‌ها نظامی باشند، غیرنظامی یا بین‌المللی.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار