کد خبر: 1219388
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت مشکلات ایجاد شده برای برگزاری کنسرت علیرضا قربانی از مردم اصفهان عذرخواهی کرد. 

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز چهارشنبه ۱۶ اسفند‌ماه ۱۴۰۲ درباره حاشیه‌های به وجود آمده برای کنسرت علیرضا قربانی صحبت کرد. اسماعیلی گفت: ابتدا باید از مردم عزیز و شهیدپرور اصفهان تشکر کنم. مردم اصفهان همیشه پیشتاز صحنه‌های بزرگ در انقلاب اسلامی بوده‌اند. سال گذشته روز ۲۵ آبان‌ماه را به نام روز حماسه و ایثار اصفهان نامگذاری کردیم. این نامگذاری به علت مکتب شهادت‌طلبانه‌ای است که در اصفهان حاکم است. 
وزیر فرهنگ تأکید کرد: دوستان ما برای اجرا در اصفهان درخواست (اشاره به کنسرت علیرضا قربانی) داشتند، یک‌بار هم قبلاً این درخواست بود که مجوز صادر شد، اما متأسفانه در اجرا دچار ناهماهنگی شد. ما با دوستان خوبمان در وزارت کشور و با مدیران استان تعامل کردیم و الحمدلله اجرای آقای قربانی در اصفهان آغاز شده است. 
اسماعیلی درباره حضور مسئولان وزارت فرهنگ در اصفهان گفت: حضور همکارانم در اصفهان به چند دلیل اتفاق افتاده است که نخست برای عرض خداقوت به همکاران فرهنگی در استان اصفهان است. از سوی دیگر، چون یک شب اجرای آقای قربانی به تعویق افتاده است برای اینکه عذرخواهی از مردم داشته باشند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند در اصفهان مستقر هستند. 
 وزیر فرهنگ در ادامه افزود: از همه کسانی که به فکر اعتلای فرهنگ و هنر کشور هستند، تشکر می‌کنم. از مردم خوب اصفهان که شهری هنرپرور است و بسیاری از بزرگان ما در حوزه فرهنگ و هنر از این منطقه هستند هم تشکر می‌کنم. 
 سند موسیقی پس از ۴۵ سال ابلاغ شد
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد همچنین در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت گفت: سند موسیقی دیروز از جانب رئیس‌جمهور ابلاغ شد. ۴۵ سال بود که در حوزه موسیقی قانون بالا‌دستی نداشتیم، این سند به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و سندی بسیار مترقی است. وزیر ارشاد عنوان کرد: سند موسیقی دیروز از جانب رئیس‌جمهور ابلاغ شد، ۴۵ سال بود که در حوزه موسیقی قانون بالا دستی نداشتیم و اتفاق مبارکی است. سند به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و سند بسیار مترقی است و الان منتشر کرده‌ایم و در معرض استفاده همگان قرار دارد. 
 نمایشگاه قرآن از اول فروردین 
وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن از اول فروردین آغاز می‌شود، افزود: در اولین روز فروردین نمایشگاه بین‌المللی قرآن آغاز به کار خواهد کرد و همه تمهیدات فراهم شده که این نمایشگاه به بهترین نحو و با حضور همه اقشار مردمی برگزار شود. اسماعیلی تأکید کرد: بخش‌های جانبی در نمایشگاه برای حفظ سوره‌های کوچک برای خردسالان آماده شده‌است و یک پویش میلیونی برای آن راه‌اندازی خواهد‌شد. تلاش می‌کنیم در تمامی استان‌ها در طول ماه مبارک رمضان این نمایشگاه را داشته باشیم. اسماعیلی تأکید کرد: بنیاد پویانمایی نیز رسماً دیروز ابلاغ شد و این بنیاد زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل خواهد یافت و همچنین شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی نیز اتفاق مبارک در موضوع صنایع خلاق است که با همکاری جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری این کار بزرگ جلو خواهد رفت

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار