کد خبر: 1218474
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی خبر داد
سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تولید نخستین نشریه تخصصی سواد فضای مجازی کشور هستیم

جوان آنلاین: سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تولید نخستین نشریه تخصصی سواد فضای مجازی کشور هستیم. 
به گزارش «جوان»، پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با موضوع «کودک و خانواده در فضای مجازی» با حضور اساتید، نظریه‌پردازان، فعالان و علاقه‌مندان به حوزه سواد در مجموعه باغ زیبا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 
سعید پورابوالقاسم، سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد بنا بر اسناد بالادستی سال‌هاست در حوزه سواد رسانه‌ای متمرکز شده است. در کنار برگزاری همایش‌های تخصصی سواد رسانه‌ای در کشور، که امسال از سوی کمیته علمی همایش در قالب بین‌المللی برگزار شد، در حال برنامه‌ریزی برای تولید نخستین نشریه تخصصی سواد فضای مجازی در کشور هستیم. سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در ادامه گفت: همه فرآیند‌های پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی حاصل تلاش همکاران مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و رئیس و اعضای کمیته علمی همایش بوده است. تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترش و توسعه سواد فضای مجازی، هم‌افزایی بین اساتید، کنشگران، سازمان‌های فعال در این حوزه و در نهایت تبدیل مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی به تسهیل‌گر و محور سواد فضای مجازی است. 
در ادامه سیدمحسن بنی‌هاشمی، دبیر کمیته علمی پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با بیان اینکه حدود یک ماهی است که به این همایش پیوسته است، گفت: ما تلاش کرده‌ایم وظایف‌مان را انجام داده و سازماندهی همایش را چابک کردیم، برای همین نشست فعالان سواد رسانه‌ای را به زمانی دیگر اختصاص دادیم و تصمیم گرفتیم همایش حاضر را یک روزه برگزار کنیم. وی افزود: با توجه به فرصت کوتاه چهار میهمان از خارج کشور دعوت کرده‌ایم که می‌توان به پروفسور کریستوفر گالووی از دانشگاه مسی نیوزیلند، پروفسور و نکات آیر از دانشگاه ایرلند، پروفسور نظیفه گنگور از دانشگاه ترکیه و دکتر ناصری از روانشناسان امریکا اشاره کرد. 
بنی‌هاشمی از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی به دلیل برگزاری این همایش قدردانی کرد. در ادامه این مراسم حمید ضیایی‌پرور، دبیر اجرایی پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با موضوع «کودک و خانواده در فضای مجازی» نیز گفت: این همایش چهار دوره، دوسالانه برگزار شد که در این دوره حوزه کودک را محور قرار داده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار