کد خبر: 1218180
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد ۳۱کمیته در حال فعالیت هستند

جوان آنلاین: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد ۳۱کمیته در حال فعالیت هستند. 
جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۱کمیته و کارگروه کنگره ملی ۲ هزار شهید در این استان تشکیل و در حال فعالیت هستند. سردار مصطفی مثنوی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: علاوه بر اینکه فرصتی برای تبلیغ و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد می‌شود همه دوران انقلاب اسلامی را به نسل جوان به خصوص دهه ۸۰ و ۹۰ تبلیغ کرده و انتقال می‌دهیم. وی تصریح کرد: بخشی از آثار مکتوب دوران دفاع مقدس استان در اولین کنگره ملی جمع‌آوری شده که در دومین کنگره ملی تلاش می‌شود سایر آثار مربوط به صحنه‌های حساس استان و دفاع‌مقدس در قالب صوتی، تصویری، کتاب، آثار تجسمی، وصیتنامه شهدا و آثار باقیمانده از شهدا جمع‌آوری شود. این مسئول گفت: به دنبال این هستیم که مجاهدت‌های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و تاریخ شفاهی و مکتوب در تاریخ استان ثبت و ضبط شود. 
مثنوی افزود: دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و اجتماعی است، چراکه می‌تواند خلأ‌های استان را پر کند و بخشی از کار‌های این کنگره به اقشار مختلف مردم واگذار شده‌اند. وی اعلام کرد: با تلاش کارگروه‌ها و کمیته‌های این کنگره حدود ۳۵ هزار برنامه در این کنگره ملی با ظرفیت نخبگانی استان تدوین و برنامه‌ریزی شده است. جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های جانبی مختلف اجتماعی تأکید کرد: ۲ هزار جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند و معسر اهدا خواهد شد که تاکنون هزار جهیزیه توزیع شده است. 
مثنوی گفت: همچنین در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، جهادی، ورزشی، پزشکی و سلامت و علمی و خدمات علمی فعالیت‌هایی در سطح استان انجام خواهد شد. 
وی با اشاره به اجلاسیه‌های قشری و شهرستانی تصریح کرد: در دومین کنگره ملی شهدای استان ۱۷ اجلاسیه برگزار خواهد شد که هفت اجلاسیه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود. 
این فرمانده نظامی گفت: یک چهارم شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به دانش‌آموزان و فرهنگیان است، همچنین رتبه برتر را در بین سایر استان‌های کشور در زمینه شهدای دانشجو با ۸۸ شهید داریم که از جمله این شهدا، شهید هدایت‌الله طیب است. 
مثنوی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۰ شهید مفقودالاثر و مفقودالجسد، ۶۰ نفر رزمنده تحت عنوان شهدای زنده با ۷۰ درصد جانبازی، ۲۱۰ شهید ارتشی و ۹۷ شهید انتظامی دارد. وی تصریح کرد: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان، ۲۰۰ عنوان کتاب دفاع‌مقدس و ادبیات پایداری تولید، چاپ و رونمایی می‌شود. 
جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دوران دفاع مقدس، سه روستای استان کهگیلویه و بویراحمد شامل ده برآفتاب و قاسم‌آباد جلیل‌آباد شهرستان بویراحمد و دیل گچساران بیشترین شهید را تقدیم کشور و انقلاب کرده‌اند. 
مثنوی با بیان اینکه ۷۰ مستند مربوط به دوران دفاع مقدس تهیه و تولید می‌شود، افزود: ۲ هزارو ۶۰۰ یادواره مختلف خانگی، محله‌ای و روستایی و شهرستانی برگزار شده است. وی با بیان اینکه ۹۰۰ گروه جهادی اقشار مختلف اردو‌های جهادی را به نیابت از شهدا انجام دهند، خاطر نشان کرد: ۱۳ هزار روایتگری در اجتماعات و مراکز فرهنگی استان در سطح استان اجرا می‌شود. این مسئول نظامی تصریح کرد: تصاویر ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد بهسازی و نوسازی و در سطح شهر‌های استان نصب می‌شود. مثنوی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ هزار شهید، ۵۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار جانباز، ۳۱۶ آزاده، ۶۳ شهید مفقودالاثر و پنج شهیده زن تقدیم کشور و انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار