کد خبر: 1217557
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
علی مطهری، نمایندهٔ ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما بگوییم در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، میدان را برای طرف مقابل خالی می‌کنیم. من توصیه می‌کنم که علاوه بر شرکت در انتخابات، بقیه را نیز به مشارکت دعوت کنیم.

جوان آنلاین: علی مطهری، نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، در نشستی انتخاباتی، گفت: بنده نه حزبی دارم و نه خیلی مصمم بودم که در این انتخابات فعال باشم. حتی ابتدا تصمیم کاندیدا شدن نیز نداشتم؛ منتهی اصرار بسیاری از نمایندگان ادوار و شخصیت‌ها کاندید شدم. اما تصورم این بود که رد صلاحیت خواهم شد و پاسخی برای مردم خواهم داشت. اما تایید صلاحیت شدم و ادامه دادم.

به گزارش فارس، وی تصریح کرد: من به شدت معتقدم که در این دروه باید در انتخابات شرکت و مشارکت نماییم. چون در شرایط ویژه‌ای قرار داریم. مطهری ادامه داد‌: من نظر آن افرادی را که می‌گویند در انتخابات شرکت نکنیم و از این طریق، پیاممان را به حکومت برسانیم و آن را اصلاح کنیم، قبول ندارم.

نمایندهٔ ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: این شرکت نکردن در انتخابات، اولاً جایگاه ایران را پایین می‌آورد؛ چون غربی‌ها به این مسائل خیلی اهمیت می‌دهند و میزان مشارکت برایشان خیلی مهم است. شاید خودشان مشارکت ۴٠ یا ۵٠ درصدی را قابل قبول بدانند، اما برای ایران که مشارکتی بیش از ٧٠ و ٨٠ درصدی داشته و چشم همهٔ دنیا به آن است، بسیار مهم است.

وی بیان داشت: اگر مشارکت مردم پایین باشد، مطمئن باشید غربی‌ها به راحتی پای میز مذاکره نمی‌نشینید و اگر هم بیایند، می‌خواهند امتیاز بگیرند. اگر مشارکت بالا باشد، می‌توانیم با موضع بالاتری در مذاکرات شرکت کنیم و امکان اینکه بتوانیم توافق را در وضعیت خوبی بدست آوریم و تحریم‌ها رفع شود، بیشتر است.

مطهری گفت: ضمناً، ما به نوعی در حال جنگیم و بطور غیر مستقیم در جنگ غزه حضور داریم. اگر مشارکت بالا باشد، بر نوع تصمیم‌گیری آن‌ها در این جنگ و نسبت به غزه و فلسطین، تاثیر بسیار مهم خواهد داشت.

این نامزد انتخابات مجلس ضمن اشاره به اتفاقات سال گذشته، تصریح کرد: برای غربی‌ها مهم است که پس از این حوادث، مشارکت در ایران چگونه خواهد بود. بعلاوه، سردمداران آن حوادث نیز منتظرند تا مشارکت پایین باشد و از آن، برای اهداف خودشان بهره‌برداری کنند. شما دیدید که عده‌ای واقعا به دنبال براندازی بودند و بسیاری از جوانان و نوجوانان ما نیز تحت تاثیر آن‌ها قرار گرفتند. از این جهت، شرکت در انتخابات بسیار مهم است.

نمایندهٔ ادوار مجلس ادامه داد: اگر افرادی وارد مجلس شوند که به معنای واقعی بدنبال رفع تحریم‌ها باشند و بخواهند یک توازنی میان شرق و غرب ایجاد کنند، زمینه را برای رفع تحریم‌ها فراهم خواهند کرد.

وی افزود: اگر مجلس قوی پیدا شود، طبیعتا انتخاب مسئولان به نحو بهتری انجام خواهد شد. به این صورت نخواهد بود که مسئولان درجه سه و چهار حاکم باشند، و متخصصان در حاشیه بمانند. بسیاری از نابسامانی‌های ناشی از این است که افراد درجه اول را کنار گذاشته و مسئولیت‌های مهم را در دست افراد درجه سه و چهار داده‌ایم. مطهری بیان کرد: اگر ما کشور را به افراد متخصص بسپاریم، وضعیت بهبود خواهد یافت. درست است که بسیاری از این نابسامانی‌ها ناشی از تحریم‌هاست، بخش‌هایی از آن ناشی از ضعف مدیریت ماست.

این نامزد انتخابات توضیح داد: ما نباید از اصلاح ناامید شویم. همینکه تعدادی افراد معتدل و عقلگرا، که شعار زده نباشند و به دنبال بهبود وضع فعلی باشند وارد مجلس شوند و بدنبال بهبود اوضاع باشند، مردم حس خواهند کرد که اسلام و انقلاب برایشان رفاه آورده است. این می‌شود از مجلس شروع شود.

نمایندهٔ ادوار مجلس گفت: اگر ما بگوییم در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، میدان را برای طرف مقابل خالی می‌کنیم. من توصیه می‌کنم که همه در انتخابات شرکت کنیم و بقیه را نیز به مشارکت تشویق نماییم.

در پایان، وی تاکید کرد: ما نباید انقلاب را رها کنیم؛ این انقلاب به آسانی به دست نیامده. یک عده فکر می‌کنند ما این نظام را تضعیف کنیم تا بجای آن یک نظام دیگری را بیاوریم؛ این‌ها همه خیالات و رؤیا هستند. به همین راحتی نیست که ما بگوییم نظام را تغییر دهیم؛ ما باید به سمت اصلاح نظام برویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار