کد خبر: 1217182
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
سردار وحید مجید در بازدید از غرفه جوان در نمایشگاه مطبوعات تشریح کرد:
رئیس پلیس فتا فراجا گفت: جلساتی در راستای پیشگیری از جرایم سایبری در ایام انتخابات در کل کشور توسط فتای استان‌ها با حضور بالغ بر ۲ هزار ۴۰۰ نامزد محترم انتخاباتی برگزار شد.

جوان آنلاین: سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا فراجا در بازدید از غرفه گروه رسانه‌ای جوان در چهارمین روز نمایشگاه رسانه درباره اقدامات صورت گرفته از سوی این پلیس برای کاهش جرایم سایبری از سوی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوران تبلیغات انتخاباتی گفت: یکی از ارکان اصلی ماموریتی پلیس فتا حوزه پیشگیری و ارتقا دانش سایبری در سطوح مختلف اجتماعی است. با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در روز یازدهم اسفندماه ما از قبل بر اساس قانون اقداماتی پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از وقوع جرایم سایبری در خصوص تبلیغات انتخاباتی نامزده‌ها انجام دادیم.


وی افزود: بر مبنای قوانین و مقرارت که حدود ۲۴ مصادیق محتوا مجرمانه در قانون برای فضای مجازی تعیین کرده بودند این ۲۴ مصادیق را احصا و بررسی کردیم. بر همین مبنا جلساتی در کل کشور توسط فتای استان‌ها با حضور بالغ بر ۲ هزار ۴۰۰ نامزد محترم انتخاباتی برگزار شد.


سردار مجید ادامه داد: در این جلسات علاوه بر بحث گفتمان موازین قانونی و مواردی برای پیشگیری از وقوع جرم اطلاع رسانی شد. از سوی دیگر بالغ بر ۳ هزار و ۸۰ رسانه در حوزه‌های مختلف از جمله پلتفرم ها، کانال‌ها و گروه‌ها را هم در سطح کشور بررسی کردیم و پس از برگزاری جلسات تعاملی موضوعات و مصادیق‌هایی که در در حوزه انتخابات می‌تواند تخلف و جرم شناخته شود برای پیشگیری از وقوع جرم در این حوزه اطلاع رسانی کردیم. همین اقدامات باعث شد سطح جرایم و تخلفاتی که معمولا در این ایام پیش می‌آید کاهشی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار