کد خبر: 1217151
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
نتیجه نظرسنجی  اندیشکده مطرح اروپایی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم این قاره، ریاست جمهوری دوباره دونالد ترامپ را «خبری بد» می‌دانند.

جوان آنلاین: بازگشت احتمالی ترامپ به کاخ سفید به طور کلی به عنوان یک خبر بد تلقی می‌شود. این را ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اندیشکده «شورای اروپایی روابط خارجی» اعلام کردند.

به گزارش فارس، مقر این اندیشکده در برلین آلمان است و در انگلیس، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، بلغارستان و لهستان هم دفتر دارد و اخیرا نتیجه نظرسنجی خود درباره نظر مردم اروپا درباره جنگ اوکراین را منتشر کرد.

طبق نتیجه این نظرسنجی، تنها ۲۷ درصد اروپایی‌ها در ۱۲ کشور این قاره از بازگشت ترامپ خوشحال می‌شوند اما ۵۶ درصد گفتند که اگر او دوباره رئیس‌جمهور شود «بسیار یا نسبتاً ناامید» خواهند شد.

وضعیت ترامپ در مجارستان بهتر از دیگر کشورهای اروپایی بوده و از او حمایت بیشتری شده است.

از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی سوال شد که اگر آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ کمک نظامی به اوکراین را متوقف کند، اروپا چه کاری انجام دهد؟

۴۱ درصد از اروپایی‌ها گفتند که اتحادیه اروپا یا باید حمایت خود را از اوکراین افزایش دهد یا سطح فعلی کمک نظامی خود به اوکراین را حفظ کند و ۳۳ درصد اعتقاد دارند که اتحادیه اروپا هم کمک خود را متوقف کند.

برچسب ها: ترامپ ، امریکا ، اروپا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار