کد خبر: 1217130
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عدم توجه به جلو رتبه اول علل تامه تصادفات را به خود اختصاص داده است.

جوان آنلاین: سرهنگ رابعه جوانبخت امروز در خصوص علت تصادفات ۱۰ ماهه شهر تهران با اشاره به تصادفی که دو روز قبل در محور آزادگان اتفاق افتاده بود اشاره داشت و گفت: این تصادف به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده دنا روی داد و علت آن چیزی جز خستگی و خواب آلودگی راننده دنا نبود.

به گزارش مهر، وی بیان داشت: یک راننده باید تمام مؤلفه‌های لازم را در حین رانندگی داشته باشد. تصادفات افرادی در حین رانندگی معمولاً بدین گونه است که هیچ گونه آثار انعکاسی مانند خط ترمز ندارند و برخورد با موانع ثابت و واژگونی‌ها را بیشتر در این تصادفات می‌بینیم.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در هنگام رانندگی با چشمان خواب آلود فرد هیچ گونه توانایی در کنترل رفتار خود ندارد و تصادفات سنگینی را رقم می‌زند.

سرهنگ جوانبخت افزود: رتبه اول علل تامه تصادفات در ۱۰ ماهه سال جاری در شهر تهران به بحث عدم توجه به جلو اختصاص دارد. در واقع این علت بسیار حائز اهمیت است و در دل خود بحث خستگی و خواب آلودگی را به خوبی بیان می‌کند.

وی گفت: ۵۱ درصد از علت تامه تصادفات شهر تهران به بحث عدم توجه به جلو بازمی گردد. رانندگانی که توجه کافی به جلو نداشتند. این تصادفات معمولاً به دلایل خستگی و خواب آلودگی، استفاده از نوشابه‌های الکلی، خطاهای ادراکی، عدم کنترل بر رفتارها در رانندگی، و عدم دید مناسب روی داده است.

وی بیان داشت: در بحث ساعت‌های تصادفات هم ۲۶ درصد از تصادفات فوتی در شهر تهران نیز در ساعت ۲۰ تا ۲۴ اتفاق می‌افتد و این ساعت‌هایی است که فرد خسته از کار روزانه است و بدن کم کم به شرایط خواب وارد می‌شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رتبه دوم این آمار در ساعات ۲۴ تا ۴ صبح است که دقیقاً ساعت بیولوژیکی خواب است و افراد به خواب می‌روند و اوج تصادفات فوتی را در این زمان‌هایی که خواب بر افراد چیره می‌شود را شاهد هستیم.

برچسب ها: تصادفات ، تصادف ، حوادث
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار