کد خبر: 1217053
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
حتی در شرایط فعلی هم توزیع کمک در آنجا دشوار شده است.» او ضمن اشاره به کاهش و تعلیق کمک برخی کشور‌ها به آژانس کار و امدادرسانی به آوارگان فلسطین (آنروا) افزود: «هیچ جایگزین مناسبی برای این آژانس وجود ندارد و همچنین خواستار تداوم حمایت‌های بین‌المللی جهت جلوگیری از بدتر شدن وضعیت انسانی در غزه هستم
جوان آنلاین: اوضاع مردم غزه در سایه تهدید‌های پیاپی صهیونیست‌ها درباره حمله به رفح آن‌هم در شرایطی که گزارش‌های رسمی از تعدی و آزار زنان فلسطینی به دست صهیونیست‌ها حکایت دارد، وخامت اوضاع انسانی در این باریکه را بیش از پیش آشکار کرده است. در چنین شرایطی، نماینده آفریقای جنوبی در جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری که درباره جنایات رژیم صهیونیستی تشکیل شده، این جنایات را فجیع‌تر از آپارتاید دانست و بر لزوم محاکمه عاملان این جنایات تأکید کرد. 
 
همزمان با تهدیدات رژیم صهیونیستی درخصوص حمله زمینی به شهر رفح از جمله هشدار بنی گانتس، عضو کابینه جنگ این رژیم، سیگرید کاگ، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه با اعلام اینکه پیامد‌های حملات اسرائیل به شهر رفح برای غیرنظامیان فاجعه‌آمیز خواهد بود، گفت: «حتی در شرایط فعلی هم توزیع کمک در آنجا دشوار شده است.» او ضمن اشاره به کاهش و تعلیق کمک برخی کشور‌ها به آژانس کار و امدادرسانی به آوارگان فلسطین (آنروا) افزود: «هیچ جایگزین مناسبی برای این آژانس وجود ندارد و همچنین خواستار تداوم حمایت‌های بین‌المللی جهت جلوگیری از بدتر شدن وضعیت انسانی در غزه هستم.» همچنین، نماینده آفریقای جنوبی که پیگیر حقوقی جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه است، در جریان برگزاری دومین روز جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری، یک بار دیگر به وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها اشاره کرد و با اعلام اینکه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را فجیع‌تر از رژیم آپارتاید می‌داند، گفت: «آنچه اسرائیل انجام می‌دهد، شرایط فلسطینی‌ها را بدتر می‌کند. باید به فلسطینی‌ها اجازه داده شود که از حق‌شان برای تعیین سرنوشت بهره‌مند شوند.» وی در ادامه نیز با تأکید بر اینکه جانیان و عاملان جنایات رژیم صهیونیستی باید مسئول دانسته شده و محاکمه شوند، گفت: «فلسطینی‌ها به شیوه‌ای غیرقانونی که بازداشت اداری خوانده می‌شود، بازداشت می‌شوند. ساختار آپارتایدی رژیم اشغالگر اسرائیل زندگی فلسطینی‌ها را نابود و هژمونی اسرائیل را تقویت می‌کند.»
 توهین، تعرض و ضرب و شتم زنان 
همه این‌ها در شرایطی است که به تازگی، برگ دیگری از توحش صهیونیست‌ها در غزه عیان شده است. ریم آلسالم، گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان و دختران، علل و پیامد‌های آن و فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطینی، اخیراً با مشارکت اعضای گروه کاری سازمان ملل در مورد تبعیض علیه زنان و دختران، بیانیه‌ای را در خصوص نقض حقوق زنان و دختران فلسطینی منتشر کرده‌اند. آن‌ها با اشاره به بازرسی اسرای زن فلسطینی به دست نظامیان مرد صهیونیست، از پخش تصاویر توهین و تحقیرآمیز اسرای زن فلسطینی در فضای مجازی به دست سربازان صهیونیست به شدت انتقاد کردند. در این بیانیه همچنین به دست‌کم یک گزارش از نگهداری یک اسیر زن فلسطینی در قفسی در باد و باران اشاره شده است. در بیانیه یاد شده آمده است که صد‌ها زن و دختر فلسطینی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) به‌طور خودسرانه بازداشت شده و مورد رفتار غیرانسانی و تحقیرآمیز از جمله تعرض جنسی، ضرب‌وشتم و محرومیت از غذا و دارو قرار گرفتند. 
در بخشی دیگر از این بیانیه، گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از جداسازی اجباری کودکان و نوزادان از خانواده‌های‌شان وجود دارد و به این نکته اشاره شده که از سرنوشت کودکان و نوزادان جداشده اطلاعی در دست نیست. کارشناسان و گزارشگران سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل در مورد این اتهام‌ها شده و تأکید کردند که طبق قوانین کیفری بین‌المللی، این‌ها جرائم جدی هستند که براساس اساسنامه رم می‌توان آن‌ها را تحت تعقیب قرار داد. صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) روز دوشنبه به این گزارش واکنش نشان داد و اعلام کرد: «گزارش‌ها حاکی از آن است که زنان و دختران فلسطینی در غزه به دست افسران اسرائیلی مورد ضرب و شتم، دستگیری، تحقیر، تجاوز یا اعدام قرار گرفته‌اند.» جنبش حماس ضمن ستودن این اقدام سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای، تحقیقات بین‌المللی درباره این رژیم و سرکردگان آن را خواستار شد و بر مؤاخذه و محاکمه عاملان تأکید کرد. این گروه مقاومت، بر توجه به بیانیه سازمان ملل به عنوان یک سند دیگر در چارچوب دعوی مطرح شده در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه برای بررسی جنایت‌های نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تأکید کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار