کد خبر: 1217043
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از رایزنی و گفتگو با امنا برای دستیابی به ائتلاف خبر داد و گفت: در شهرستان‌ها در برخی موارد فهرست شورای وحدت و شورای ائتلاف مشترک است. 
مصطفی پور محمدی در گفتگو با ایرنا در پاسخ به سؤالی در خصوص رایزنی شورای وحدت و امنا، گفت: همکاری و ائتلاف بین گروه‌های سیاسی همسو و همگرا کار مثبتی است که دوستان ما در شورای وحدت اعلام آمادگی کردند و امیدواریم که به نتیجه برسد. 
عضو شورای وحدت اصولگرایان اضافه کرد که در شورای وحدت با گروه‌های مختلف و همچنین امنا گفتگو شده است که امیدواریم به نتیجه نهایی برسیم. دست یابی به قاعده‌ای که طرفین پذیرفته باشند نیاز به گفت‌وگوی بیشتری دارد، در حال حاضر به جمع بندی نرسیدیم. وی درباره اینکه آیا فهرست مستقل ارائه می‌دهید گفت: فهرست شورای وحدت اصولگرایان کامل شده است، اما اگر توافقی سیاسی با گروه‌های دیگر صورت بگیرد، امکان تغییر فهرست وجود دارد. عضو شورای وحدت اصولگرایان درباره فهرست این شورا در سراسر کشور اظهار داشت: فهرست ما مشخص است با این تفاوت که در استان‌ها و شهرستان‌های زیادی با گروه‌های همسو توافق بیشتری وجود دارد. پورمحمدی همچنین از ائتلاف با شانا در برخی موارد در شهرستان‌ها خبر داد. 
 
شانا و پایداری در مسیر ائتلاف
طبق اطلاعات رسیده جلسات مشترک شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب و جبهه پایداری به‌شکل جدی ادامه دارد و برخی منابع نیز از احتمال بالای ائتلاف این دو جبهه در انتخابات پیشِ‌رو خبر می‌دهند. 
به نوشته تسنیم، دوشنبه‌شب، دو عضو برجسته شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با برخی اعضای شاخص جبهه پایداری برای رسیدن به یک لیست مشترک جلسه مشترک دیگری برگزار کردند که این جلسه با موضوع بررسی شاخصه‌های نماینده اصلح تا پاسی از شب ادامه داشته است. به‌خلاف برخی اخبار، تاکنون نه شورای ائتلاف و نه جبهه پایداری هیچ‌کدام درباره تعداد افراد مدنظر خود بحثی نداشته‌اند و تنها درباره معیار‌ها بحث کرده‌اند و همچنین این‌که جبهه پایداری و شورای ائتلاف درباره برخی گزینه‌ها، نظرات سلبی داشته‌اند که گفته شده است درباره برخی از آن‌ها توافقاتی صورت گرفته است، اما طبق این گزارش درباره برخی گزینه‌های دیگر همچنان اختلافاتی وجود دارد. تسنیم اضافه کرده نمی‌توان به‌طور قطع گفت که شورای ائتلاف و جبهه پایداری به یک فهرست واحد خواهند رسید، اما منابع مختلف، روند این جلسات را مثبت ارزیابی کردند و احتمال ائتلاف «شانا» (شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب) و «جبهه پایداری» در حال تقویت است. همچنین جبهه پایداری مصمم است که در صورت عدم ائتلاف با شانا، با هیچ گروه دیگری از جمله امنا یا شورای وحدت، ائتلافی نکند و تنها دستور کار این جبهه، بررسی ائتلاف با شاناست. 
 
تکذیب ادعای عضو شریان درباره محسن رضایی
یک منبع نزدیک به دفتر محسن رضایی برخی ادعا‌ها درباره درخواست رضایی برای اعطای سهمیه به شریان را رد کرد. 
به گزارش ایرنا، این منبع نزدیک به محسن رضایی گفت: آقای رضایی هیچ گونه صحبتی با هیچ حزب و جبهه‌ای در راستای اعطای سهمیه انتخاباتی نداشته است و چنین اظهاراتی خلاف واقع و کذب است. وی افزود: محسن رضایی هیچ حزب و گروه سیاسی ندارد و اعتقاد دارد که همه نیرو‌های انقلاب باید با هم وحدت کنند و سهم خواهی و تفرقه را کنار بگذارند. او بر این باور است که وجود همه گروه‌های انقلابی با هر سلیقه و اختلاف نظری که با یکدیگر دارند، برای پویایی جبهه انقلاب ضروری است. وی گفت: آقای رضایی هیچ گاه وارد مسائل جزئی و اختلاف زا، چون سهم خواهی فهرستی نمی‌شود و معتقد است نیرو‌های انقلاب باید از خودگذشتگی و برادری اختلافات را حل کنند تا بتوانند کشور را از مشکلات عبور دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار