کد خبر: 1217033
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
شورای امنیت سازمان ملل برای چندمین بار از زمان آغاز حملات همه جانبه اسرائیل به غزه به دلیل مخالفت آمریکا، در تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری با شکست مواجه شد.

جوان آنلاین:  آمریکا روز سه‌شنبه قعطنامه پیشنهادی الجزایر به شورای امنیت سازمان ملل را که طی آن خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بود، وتو کرد.

به گزارش فارس، «عمار بن جامع» نماینده الجزایر در این نشست گفت شورای امنیت نمی‌تواند از اجرای وظایف خود برای حفظ صلح با برقراری آتش‌بس شانه خالی کند.

او همچنین گفت که پیش‌نویس پیشنهادی خواستار آتش‌بس انسان‌دوستانه و ورود بدون مانع کمک به تمامی بخش‌های غزه است.

طبق گفته این دیپلمات، پیش‌نویس مذکور علاوه بر این کوچ اجباری ساکنان غزه را رد کرده و خواستار پایبندی به مفاد مندرج در حکم صادرشده از سویدیوان بین‌المللی دادگستری است.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشاپیش مخالفت خود را با قطعنامه پیشنهادی الجزایر در شورای امنیت اعلام و نشان داد که همچنان مایل است که با استفاده از حق وتو مانع از انجام وظایف سازمان ملل در حفظ صلح و امنیت بین المللی باشد.

آمریکا در حالی برای چندمین بار قطعنامه‌های پیشنهادی برای آتش‌بس فوری در غزه را وتو می‌کند که وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز سه‌شنبه 20 نوامبر اعلام کرد ارتش رژیم اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته ۹ کشتار و جنایت دیگر را مرتکب و موجب شهادت ۱۰۳ فلسطینی دیگر شده است و شمار کلی شهدای جنگ در غزه تا این لحظه به ۲۹۱۹۵ نفر و تعداد مجروحان هم به ۶۹۱۷۰ نفر رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار