کد خبر: 1217001
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
سخنگوی وزارت امورخارجه کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) پس از منتشر شدن خبر هدیه دادن رئیس جمهور روسیه به رهبر کره شمالی گفت که روسیه موظف است به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد از قطعنامه‌های این سازمان علیه کره شمالی پیروی کند.

جوان آنلاین: رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز گزارش دادند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه یک خودروی روسی به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هدیه داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، رهبران ۲ کشور، سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور- مهر) نشستی نادر برگزار کردند و از آن پس، این ۲ کشور همکاری‌های خود را گسترش داده اند.

رسانه‌های دولتی کره شمالی عکس یا جزئیات بیشتری از این خودرو منتشر نکرده اند. اعطای چنین هدیه‌ای می‌تواند مصداق نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد باشد. این قطعنامه‌ها هرگونه عرضه و انتقال کالا‌های لوکس به کره شمالی را ممنوع می‌کند.

لیم سو سوک سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی در جلسه‌ای توجیهی در این رابطه گفت: همه کشور‌های عضو سازمان ملل موظف هستند که از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل (UNSC) علیه کره شمالی پیروی کنند.

وی تاکید کرد: این تحریم‌ها عرضه، فروش یا انتقال مستقیم و غیرمستقیم تمام وسایل حمل و نقل از جمله خودرو‌های لوکس را به کره شمالی ممنوع می‌کند.

لیم سو سوک افزود: دولت کره جنوبی به همکاری با جامعه بین المللی برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت ملی سازمان ملل ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، این هدیه را کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و پارک جونگ، چون دبیر کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی دریافت کردند. کیم یو جونگ با تشکر از پوتین و بیان اینکه این هدیه، بهترین هدیه‌ای است که می‌شد انتظار داشت، تاکید کرد: این هدیه نشانه‌ای آشکار از روابط دوستانه و ویژه‌ای است که میان رهبران ۲ کشور ایجاد شده است.

هنوز هیچ خبری درباره نوع و مدل این خودرو منتشر نشده است، اما رهبر کره شمالی در سفر ماه سپتامبر خود به روسیه، یک خودروی لوکس آروس (Aurus) روسی را مورد بررسی قرار داده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار