کد خبر: 1216920
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: امسال ۶ درصد تصادفات فوتی در آزادراه‌های کشور، ۱۵ درصد در بزرگراه‌ها و ۵۴ درصد در راه‌های اصلی اتفاق افتاده است.

جوان آنلاین: سردار حسن مومنی در هفتادونهمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی گفت: امسال بیشترین فوتی تصادفات را از یکم تا ۱۳ فروردین داشتیم و استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی بیشترین میزان تلفات را در روزهای نوروز داشتند.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه امسال استان‌های ایلام، تهران و البرز کمترین میزان تلفات نوروزی را داشتند، افزود: استان‌های مازندران و گیلان بیشترین تعداد تصادفات را در نوروز ۱۴۰۲ ثبت کردند.

رئیس پلیس راه با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات در ساعت ۱۶ تا ۲۰ ثبت شده است، گفت: مهم‌ترین علت تصادفات، بی‌توجهی به جلو و ناتوانی کنترل وسیله نقلیه گزارش شده است.

این مقام انتظامی افزود: با افزایش ۶ درصدی شمار جانباختگان در ۱۰ ماه نخست امسال، ۱۷ هزار و ۵۰۰ جانباخته ناشی از حوادث ترافیکی در جاده‌های کشور ثبت شد.

سردار مومنی گفت: با افزایش ۵ درصدی شمار تصادفات رانندگی در ۱۰ ماه گذشته، شاهد روند کاهشی رشد تصادفات جاده‌ای بودیم.

وی با اشاره به اینکه شهریور و اسفند، ماه‌های بحرانی برای پلیس راهور است، افزود: پلیس راهور باید با استانداری‌ها و شهرداری‌ها برای ایمن‌سازی راه‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

رئیس پلیس راه با بیان اینکه رزمایش طرح نوروزی پلیس راهور از ۲۰ اسفندماه اجرا می‌شود، گفت: طرح نوروزی از روز پنجشنبه ۲۴ اسفند آغاز و تا سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار