کد خبر: 1216840
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
فرمانده کل سپاه:
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نتیجه نهایی نبرد را نیروی انسانی تعیین می‌کند بر تلاش سپاه برای تربیت با اخلاق‌ترین قهرمانان و پهلوانان تأکید کرد. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نتیجه نهایی نبرد را نیروی انسانی تعیین می‌کند بر تلاش سپاه برای تربیت با اخلاق‌ترین قهرمانان و پهلوانان تأکید کرد. 
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در بازدید از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاورد‌های ورزشی سپاه که در ستاد کل سپاه برپا شده است، اظهار داشت: انبساط در علم و جسم یک فضیلت برجسته در دیدگاه الهی است، زیرا خداوند متعال در فراز‌هایی از قرآن کریم به این موضوع اشاره می‌کند، بر همین اساس برای سپاه به‌عنوان یکی از ارکان اصلی قدرت دفاعی این کشور و نظام و حافظ دستاورد‌های عظیم انقلاب شکوهمندمان اهمیت ورزش دوچندان است. 
سرلشکر سلامی افزود: مطابق آیات قرآن، صبر و ثبات قدم دو عنصر کلیدی برای مجاهدان راه خداست، به نحوی که خداوند بیان می‌کند اگر ۲۰ نفر انسان صابر، شکیبا، بردبار، صاحب حلم و دارای ظرفیت سختی‌ها باشید در شرایط مساوی ۱۰۰ نفرتان بر ۲۰۰ نفر از دشمنان غلبه می‌کند، اما اگر شما ضعف داشته باشید، نصرت الهی هم کاهش می‌یابد. فرمانده کل سپاه ادامه داد: کسی که پاسدار انقلاب اسلامی است و با قوی‌ترین ارتش‌های کارآزموده، جنگ‌دیده و میدان‌دیده از فاصله صفر درگیر می‌شود، باید بتواند غیظ الهی را در قوت جسمانی خود متراکم کند و مطابق همان داستانی که امیر مؤمنان علی بن ابیطالب علیه السلام با 
عمر‌بن عبدوود انجام داد، با غلبه بر هوای نفس بر دشمن مقابل خود هم غلبه کند، یعنی این نیرو، شخصیت و اعتبار قوت یک رزمنده و مجاهد فی سبیل‌الله از تلاقی سه عنصر آمادگی و پرورش جسمانی، دانش و علم و ایمان، حاصل می‌شود. وی با بیان اینکه این سه عنصر بازتاب‌دهنده شخصیت یک انسان مؤمن مجاهد است، گفت: ما نیروی مسلحی هستیم که قدرت اصلی خود را از انسان الهام می‌گیرد، نه از ابزار. البته حتی فرماندهان صاحب‌نام غرب هم به این نتیجه رسیدند که پیروزی انسان‌ها اول در دنیای ذهن و قلب اتفاق می‌افتد. برای مثال نورمن شوارتکوف که فرمانده نیرو‌های ائتلاف در عملیات «طوفان صحرا» بود در سال ۱۹۹۱ بعد از این جنگ گفت که ما اول فکر می‌کردیم این سیستم‌ها هستند که می‌جنگند نه سربازها، ولی بعداً متوجه شدیم که این سرباز‌ها هستند که می‌جنگند، نه سیستم‌ها. 
سردار سلامی عنوان کرد: در ارتش‌های مجهز فناور یا فن‌گرا تقریباً اصالت به فناوری و سیستم‌ها داده می‌شود و نفرات را به‌عنوان اپراتور‌ها یا عملگر‌هایی که مکمل سیستم‌ها هستند در نظر می‌گیرند، در صورتی که این دیدگاه غلط است، چون نتیجه نهایی نبرد را انسان‌ها تعیین می‌کنند، یعنی انسان‌ها هستند که سرانجام پیروز می‌شوند یا شکست می‌خورند، نه سامانه‌ها و سیستم‌ها. 
فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز مجاهد فلسطینی در غزه با ابتدایی‌ترین سلاح ضد تانک که آن را «یاسین- ۱۰۵» می‌نامند از فاصله صفر که فاصله‌ای کمتر از ۱۰۰ متر است با تانک مرکاوا درگیر می‌شود، زیرا تانک مرکاوا دارای قابلیتی به نام «تروفی» است که هر موشک شلیک‌شده به سمت تانک را قبل از اصابت به جداره تانک منهدم می‌کند. تنها وقتی یک راکت یا موشک می‌تواند به این تانک اصابت کند که از فاصله کمتر از ۱۰۰ یا ۵۰ متر شلیک شده باشد، برای اینکه سامانه تروفی امکان واکنش نداشته باشد. وی اضافه کرد: در واقع آن عاملی که نیرو‌های فلسطینی را با یک سلاح معمولی در مقابل یک تانک مدرن موفق می‌سازد، قدرت انسان است، به نحوی که یک آر پی جی در مقابل یک تانک کارایی دوچندانی پیدا می‌کند، حتی گاهی مین‌های ضدتانک را به تانک صهیونیست‌ها می‌چسبانند و این یعنی قدرت انسان و تسلیم شدن تانک در مقابل انسان. 
سرلشکر سلامی تصریح کرد: پیروزی و شکست در هر جامعه‌ای اگر در ذهن فرو ریخت در عالم بیرون هم فرو می‌ریزد، لذا هیچ عاملی قادر نیست که انسان مؤمن را شکست دهد. ما نبردهایمان را بر اساس نبرد نزدیک تعریف کرده‌ایم و به آن به‌عنوان یک اصل راهبردی نگاه می‌کنیم. وی گفت: منطق مقاومت فقط یک منطق سیاسی نیست که بگوییم مقاومت یعنی اینکه یک ملتی تسلیم دشمن نشود. دشمن می‌خواهد با هیاهو و جنجال، ما را از ایستادگی و استقامت بازبدارد، اما ما نباید از دشمن و جنجال که ویژه صهیونیست‌هاست، بترسیم، چون آن‌ها وقتی بیشتر آسیب می‌بینند و ضعیف‌تر می‌شوند، بیشتر هیاهو می‌کنند در واقع غوغاسالاری کار، حرفه و مهارت آن‌هاست. 
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: در سپاه با تمامی توان در زمینه توسعه ورزش اعم از ورزش سازمانی، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی تلاش می‌کنیم تا زیباترین، قوی‌ترین، با اخلاق‌ترین پهلوانان و قهرمانان ورزشی را تربیت کنیم.

برچسب ها: سپاه ، فرمانده سپاه ، موشک
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار