کد خبر: 1216019
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
زارع

به گزارش جوان آنلاین ، مدیران صنعت آب و برق استان قزوین روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گروهی استان گزارشی از اقدامات انجام شده و طرح های در دست اقدام را ارائه کردند.

در این نشست ابوالفضل موتابها مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی قزوین، منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، عیوض زاده جانشین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، اوجاقی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان، برق قزوین زیرمجموعه برق استان زنجان است) و داراب بیرنوندی مدیرعامل آبفا به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

داراب بیرنوندی در این نشست اظهارداشت: در سال جاری 114 کیلومتر اصلاح، توسعه و بازسازی شبکه آب و فاضلاب در استان انجام شد و 21 منبع تامین آب جدید و 34 مخزن به ظرفیت 5 هزار و 840 مترمکعب در روستاهای استان احداث شد و 8 هزار مشترک جدید نیز به جمعیت موجود اضافه شد.

وی بیان کرد: در بخش فاضلاب نیز 7 کیلومتر خط اصلاح و توسعه داشتیم و تصفیه خانه آبگرم نیز با 70 درصد پیشرفت دردست اجراست و تصفیه خانه شال نیز در حال مشترک گیری و تصفیه خانه شریف آباد در مرحله بهره برداری است.

مدیرعامل آبفای استان قزوین یادآورشد: در دهه فجر امسال 29 پروژه با اعتباری بالغ بر 179 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و چهار باب مخزن احداث و 50 کیلومتر شبکه نیز توسعه یافت و اصلاح شد.

بیرنوندی گفت: اولین تصفیه خانه مکانیکال در روستای نیکویه با 50 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید که کار ارزشمندی است.

46 درصد مشترکان آبفای استان قزوین کم مصرف و خوش مصرف هستند

این مسئول اظهارداشت: 46 درصد مشترکان آبفای استان قزوین کم مصرف و خوش مصرف هستند که با فرهنگ سازی انجام شده توسط رسانه ها این تعداد نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: 54 درصد مشترکین آبفای استان دوبرابر استاندارد مصرف می کنند که این افراد حدود دو سوم مصرف کل را دارند.

بیرنوندی اضافه کرد: امسال 2173 مشترک در استان با رعایت الگوی مصرف از پاداش خوش مصرفی برخوردار شدند.

وی گفت: همچنین 26 هزار و 500 مشترک تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از پرداخت هزینه آب معاف شده و مشمول خدمات رایگان شدند و 700 میلیون تومان هزینه آنها توسط شرکت پرداخت شد.

شناسایی و کشف 1619 مشترک غیر مجاز

مدیرعامل آبفای استان قزوین تصریح کرد: در سال جاری تعداد 1619 انشعاب غیر مجاز در استان شناسایی و کشف شد و با رصد فعالیتها در برخورد با متخلفان جدی هستیم.

46 درصد مشترکان آبفای استان قزوین کم مصرف و خوش مصرف هستند

وی گفت: آبرسانی به شرق قزوین و افتتاح 29 کیلومتر خط انتقال شبکه و حفر 20 حلقه چاه جدید برای تاکستان و تامین نیاز تابستان از کارهای اولویت دار است.

بگفته بیرنوندی جهاد آبرسانی 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مجتمع قاقازان و ماهین بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آبفا اظهارداشت: با تشکیل مجمع خیرین آبرسان زمینه تسریع در اجرای پروژه های مناطق محروم مهیا شده است.

250 کیلومتر شبکه فرسوده داریم

وی بیان کرد: در استان حدود 250 کیلومتر شبکه فرسوده داریم که تاکنون 114 کیلومتر آن اصلاح شده است.

46 درصد مشترکان آبفای استان قزوین کم مصرف و خوش مصرف هستند

بیرنوندی اظهارداشت: حدود 18 میلیون مترمکعب ظرفیت پساب داریم که بایستی برای استفاده از این منبع آبی در صنعت برنامه ریزی اصولی شود.

برچسب ها: آبفاضلاب ، آبرسانی ، قزوین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار