کد خبر: 1215913
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در سخنانی، حملات رژیم صهیونیستی به غزه و اینک رفح در جنوب این باریکه را جنایت توصیف کرد.

جوان آنلاین: «اونجو کچلی» سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) طی نشست خبری با اشاره به نگرانی ترکیه از حملات اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، اظهار داشت: حملات اسرائیل در غزه و رفح از نظر حقوق بین‌الملل و بشردوستانه، جنایت است و باید هر چه سریعتر متوقف شود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «آناتولی»، کچلی ضمن ارزیابی آخرین حوادث در نوار غزه گفت: اول باید در اینجا آتش‌بس اعلام شود؛ دوم باید کمک‌های بشردوستانه هر چه سریعتر به غزه ارسال شود؛ سوم اینکه باید به سیاست‌های مربوط به آوارگی فلسطینیان پایان داده شود و چهارم اینکه می‌خواهیم از تبدیل این تنش به یک درگیری منطقه‌ای جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ترکیه تا کنون ۳۴ هزار تُن کمک‌های بشردوستانه به غزه ارایه کرده است، گفت: حدود ۷ هزار و ۴۰۰ تُن از این کمک‌ها و ۳۲ دستگاه آمبولانس از طریق دریا و هوا به مصر تحویل داده شد و از آنجا به شهر «العریش» (واقع در مصر) منتقل و به غزه ارسال شد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین درباره تخلیه شهروندان این کشور از غزه، اظهار داشت: تا به امروز هزار و ۳۵۹ شهروند ترکیه، جمهوری قبرس شمالی و بستگان آن‌ها را از غزه تخلیه کردیم و تلاش‌ها برای تخلیه هزار و ۹۷ نفر دیگر ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار