کد خبر: 1215833
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
رییس جمهور کنونی آمریکا با انتقاد از اظهارات رقیبِ جمهوری‌خواه خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، او را به «تعظیم و تسلیم» برابر مسکو متهم کرد.

جوان آنلاین:  جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با انتقاد از دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق این کشور که گفته است اگر اعضای ناتو تعهدات مالی‌شان را برآورده نکنند، آنگاه روسیه می‌تواند بدون مانع به آنها حمله کند، گفت که ترامپ به مسکو «تعظیم» می‌کند.

به گزارش مهر، ترامپ به‌تازگی در اظهاراتی جنجالی که واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت، گفت که اگر هر کدام از اعضای ناتو سهم و تعهدات مالی‌شان را در قبال این ائتلاف نظامی محقق نکنند، روسیه می‌تواند هر بلایی که می‌خواهد بر سر آنها بیاورد و آمریکا هم از آنها دفاع نخواهد کرد؛ بایدن اما این اظهارات را «احمقانه» توصیف کرده است.

رییس جمهور آمریکا گفت: شرم‌آور و خطرناک و ضدآمریکایی است؛ تصور کنید یکی از روسای جمهور سابق آمریکا چنین حرفی زده و تمام دنیا هم شنیده است! بدتر اینکه او به حرفش باور هم دارد و کاملا جدی آن را گفته و این یعنی او مقابل یک دیکتاتور روس، سر تعظیم فرود آورده است!

بایدن مدعی شد: وقتی آمریکا قولی می‌دهد، پایش خواهد ایستاد. وقتی ما تعهدی می‌دهیم، به آن پایبندیم و ناتو یک تعهد مقدس است و دونالد ترامپ به این ائتلاف به چشم یک بار نگاه می‌کند.

بایدن پیش از این نیز اظهارات ترامپ را خطرناک و هولناک توصیف کرده و گفته بود که ترامپ عملا گفته است که متحدانش در ناتو را تنها خواهد گذاشت و به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه برای جنگ و خشونت بیشتر، چراغ سبز داده است.

ترامپ گفته است که منظور او از آن حرف این است که متحدان آمریکا را براساس تعهدات‌شان در سال ۲۰۱۴، نسبت به پرداخت ۲درصد از تولید ناخالص داخلی‌شان وادار کند.

برچسب ها: بایدن ، ترامپ ، پوتین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار