کد خبر: 1215791
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
 رئیس پارلمان بخش خصوصی سمنان
رئیس پارلمان بخش خصوصی سمنان  با بیان این مهم که واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی سبب رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری خواهد شد اظهار داشت : توان مدیریتی و کارشناسی   بخش خصوصی کشور ظرفیتی بی‌نظیر برای رشد اقتصادی و رفع تنگناها محسوب می شوند 
مرتضی داودی

به گزارش جوان ،فرج الله معماری با تمجید از رویکردهای مردمی سازی در اقتصاد در اندیشه‌های مقام معظم رهبری گفت: قانون مردمی سازی اقتصاد ملی می تواند بسترساز جهش در اقتصاد کشور شود. وی

ناترازی بودجه عمومی دولت را ناشی از حجم بزرگ دولت و ورود در امور تصدی گری برشمرد و هزینه های مترتب آن را منعکس در تصویر کلان بودجه دانست و گفت: کوچک سازی و چابک سازی دولت و برون‌سپاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی واقعی می تواند باعث رشد و توسعه اقتصادی کشور شده  و جهش مورد انتظار در اقتصاد کشور را شاهد باشیم و ناترازی بودجه عمومی دولت را کاهش دهیم . 

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با تاکید بر این مهم که دولت‌ها باید متمرکز به امور حاکمیتی، نظارتی و تسهیل گری باشند افزود :  فعالان اقتصادی استان سمنان از دولت، مجلس و قوه قضائیه انتظار دارند با تدوین و تصویب «قانون مردمی‌سازی اقتصاد ملی»  شرایط حضور مشارکت حداکثری بخش خصوصی در اقتصاد  کشور را فراهم نمایند . فرج الله معماری گفت: امروز نیازمند یک قانون جامع و کامل در راستای تشویق و تسهیل بخش خصوصی برای ورود به بخش‌های گوناگون اقتصادی هستیم که این مهم اهتمام دولت و مجلس و دستگاه قضایی را می‌طلبد که قطعا       می تواند در مقابله با تحریمها و فشارهای اقتصادی کمک شایان توجهی نماید . 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی آریاترانسفو در ادامه با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به عنوان 
سال « رشد تولید ، مهار تورم » از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت : در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی  با مشکلات و چالش‌های متعدد مالی روبرو هستند که  از مهمترین دلایل آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود : 
•    فقدان اعتبار اسنادی خارجی ( LC ) 
•    افزایش نرخ ارز
•    افزایش سطح دستمزد 
•    افزایش نرخ مواد اولیه 
•    افزایش نرخ حاملهای انرژی 
•     تحریمهای ظالمانه  و محدودیت های بین المللی  رئیس پارلمان بخش خصوصی سمنان به افزایش نرخ ارز در سال‌های اخیر و چالش‌های تامین نقدینگی بنگاه های اقتصادی اشاره نمود و اظهار داشت : عدم پرداخت به موقع مطالبات واحدهای تولیدی از سوی دولت  و شرکت های دولتی از دیگر مشکلات مهم صاحبان صنایع در کشور است که باید در خصوص آن چاره‌اندیشی نمود. 

وی تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز بخش تولید نظیر آب، برق و گاز و برنامه ریزی برای تامین پایدار و بدون نوسان آنها را امری راهبردی در کاهش ریسک های سرمایه گذاری و افزایش بازده اقتصادی واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: ثبات در قوانین و مقررات آئین نامه و دستورالعملها و متغیرهای اساسی در مدلها ی مالی طرحها می تواند سرمایه گذاری را تداوم بخشیده و یکی دیگر از چالش‌های بخش تولید را برطرف نماید .

معماری ضمن تشکر از نظام بانکی کشور در تامین تسهیلات پرداختی در سرمایه گذاری ثابت و سرمایه در گردش طرحهای تکمیل شده خواستار نقش آفرینی مدبرانه بانکها ی تخصصی در حمایت و تامین منابع مالی طرح های صنعتی و تولیدی شده و به نقش جدی بانکهای تخصصی در پشتیبانی از تامین مالی چنین پروژه هایی اشاره نمود و خواستار تسهیل گری این فرآیند گردید . 

این فعال بخش خصوصی خواستارتعیین  اولویت‌ در تخصیص منابع مالی شده و تصریح نمود : تکمیل مجموعه طرحهای نیمه تمام با ایجاد اشتغال جدید توان تولیدی کشور را افزایش خواهد داد .
 
 معماری با اشاره به ضرورت تلاش دولت برای بهبود فضای کسب و کار در کشور گفت: فعالان اقتصادی از دولت انتظار دارند نسبت به اجرای دقیق قوانین و مقررات مصوب در این زمینه اقدام نمایند .

 رئیس پارلمان بخش خصوصی سمنان از هیات دولت خواست تا از دستگاه‌های ذیربط اجرای مواد ۲ و ۳ قانون بهبود محیط کسب و کار در خصوص دریافت نظرات تخصصی اتاق بازرگانی و سایر تشکل‌های تخصصی را بطور جدی مطالبه نماید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار