کد خبر: 1215764
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی به مناسبت روز جهانی رادیو گفت که تهدید، حبس و قتل خبرنگاران در غرب به یک شیوه عادی تبدیل شده است.

جوان آنلاین: ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه که مراسمی به مناسبت روز جهانی رادیو سخن می‌گفت، اظهار داشت: تهدید روزنامه‌نگاران، محاکمه آن‌ها با انگیزه سیاسی، زندان و حتی قتل در غرب به یک امر عادی تبدیل شده است. چنین اقداماتی نه تنها با مدل غربی دموکراسی نئولیبرال در تضاد است بلکه با منافع شهروندان این کشور‌ها برای دسترسی به اطلاعات آزاد نیز مغایرت دارد.

به گزارش ایرنا، این دیپلمات روس تاکید کرد: در عین حال، با قضاوت در مورد افزایش مخاطبان رادیو‌های روسی حتی در کشور‌هایی که فعالیت آن‌ها ممنوع است، به طور حتم چنین اقدامات تنبیهی نمی‌تواند مانع از آشکار شدن حقایق ناخوشایند شود.

به گفته وی، رادیو‌های روسیه در ارائه اطلاعات به مخاطبان خارجی با مشکلات فراوانی مواجه هستند که بر خلاف تعهدات بین‌المللی برای تضمین کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق شهروندان برای آزادی بیان است.

زاخارووا گفت: اعمال ممنوعیت برای رسانه‌های روسی و تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی از سوی کشور‌های غربی بر خلاف قوانین بین‌المللی و بشری محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار