کد خبر: 1215566
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: در دولت سیزدهم 132 واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک های صنعتی استان به چرخه تولید بازگشت و اشتغال 1500 نفر تثبیت شد.

 رضا صفاری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سازمان صمت برگزار شد اظهارداشت: خوشبختانه با تعامل خوب مدیران استان و بسترهای ایجاد شده شاهد روند رو به رشد بخش صنعت استان هستیم.

وی بیان کرد: در یک آمارگیری ساده می توان از تردد صاحبان صنایع در شهرک های صنعتی استان که به طور روزانه رصد می شودشاهد پویایی و تحرک و فعالیت بیشتر در عرصه صنعت هستیم و تلاش می کنیم با بسترسازی مناسب بتوانیم این روند را شتاب بخشیم.

صفاری تصریح کزرد: در ابتدای پذیرش مسئولیت در این شرکت موضوع تکمیل زیرساختها در شهرک های صنعتی را در اولویت قراردادیم و در کنار آن توسعه شهرک های تقاضا محور و شهرک های صنفی مورد توجه قرار گرفت.

افزایش اعتبارات شهرک سازی

وی گفت: افزایش اعتبارات شهرک سازی های صنعتی از دستاوردهای این دولت است و در سفر رئیس جمهور نیز مصوبات خوبی برای ایجاد و تکمیل تصفیه خانه های صنعتی، تکمیل ایستگاه فشار گاز پارک صنعتی لیا، ایجاد شبکه روشنایی شهرک های صنعتی لیا و کاسپین ، ساماندهی ورودی شهرک لیا با اختصاص سهمیه قیر رایگان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآورشد: اصلاح ورودی شهرک لیا، نوسازی بلوارها، مرمت بلوارهای سایر شهرک ها، کلنگ زنی شهرک انرژی خورشیدی از دیگر کارهای مهم انجام شده است.

ایجاد شهرک انرژی در 786 هکتار زمین در بویین زهرا

وی گفت: شهرک انرژی خورشیدی از اقدامات کم نظیری است که در استان عملیاتی شده و 786 هکتار زمین به این طرح اختصاص یافته که در فاز اول 100 هکتار زمین وارد فاز اجرایی می شود که تاکنون 40 هکتار زمین به بخش خصوصی واگذار شده است.

صفاری بیان کرد: انرژی تولید شده در این مجموعه جمعا 410 مگاوات است که در فاز اول 30 مگاوات انرژی وارد شبکه خواهد شد.

این مدیر صنعتی تصریح کرد: برق تولید شده در این شهرک با سه روش خرید تضمین بیست ساله، رفع تعهد ماده 16 قانون جهش تولید و فروش انرژی تولید شده در تالار انرژی خریداری خواهد شد.

واگذاری 1700 سند تک برگی برای شهرک های صنعتی 

صفاری اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین دریافت سند تک برگی برای شهرک های صنعتی است که در این راستا برای 1700 هکتار از اراضی شهرک های صنعتی سند تک برگی و برای 560 هکتار سند شش دانشگ دریافت شده است.

بازگشت 132 واحد راکد به چرخه تولید

این مسئول در ادامه اظهارداشت: در دولت سیزدهم 132 واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشتند که با این کار اشتغال 1500 نفر تثبیت و محقق شد.

صفاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 40 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته است.

وی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهور در این عرصه نیز بیان کرد: در این زمینه پنج مصوبه داشتیم که تکمیل پست برق فوق توزیع کاسپین و آراسنج، تکمیل تصفیه خانه شهرک خرمدشت، ایجاد شهرک صنعتی فنآوری و ایجاد شهرک انرژی خورشیدی از آن جمله است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار