کد خبر: 1214937
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸

جوان آنلاین: علیرضا کمیلی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

اماراتی‌ها به مصر رفتند و پیشنهاد خرید زمین راس الحکمه را به قیمت ۲۲ میلیارد دلار مطرح کردند که این منشأ خیلی حرف‌ها در این کشور بحران زده شد. کشوری که امروز بدترین وضعیت پایه پولی خود در مقابل دلار را تجربه می‌کند.

راست گرایان رژیم صهیونیستی هم در حال فشار برای پذیرش طرح کوچ دادن مردم غزه به صحرای سینا هستند و مصری که نیاز جدی به دلار دارد بعید نیست کم کم از تصمیم خود پشیمان شود و حالا که غزه واقعا جای زندگی ندارد خروج بخش مهمی از مردم در صورت آسان شدن خروج هم قابل تصور است!

در این میان ما چه می‌کنیم؟ آیا از قطر ضعیف الجسه که بعد از تجربه حمایت از فلسطین در جام جهانی و تشر‌های آمریکا امسال حتی اجازه نمایش پلاکارد آزادی فلسطین را نداد، می‌شود انتظار حل مسأله داشت یا باید پای چین و روسیه را به این پرونده بازتر کرد؟

چین می‌تواند بعنوان یک سرمایه‌گذار جدی در مصر فعال‌تر شود و حتی در بازسازی غزه نقش ایفا کند تا اقتصاد مصر از این وضعیت خارج شود. روسیه هم بعد از تجربه اوکراین به دنبال توسعه نفوذ منطقه‌ای خود هست و بعید نیست وارد این میدان بشود.

اقتصاد مصر حتی از زمان سادات، پاشنه آشیل مصر بود که منجر به امضای کمپ دیوید در کشوری شد که بیشترین تعداد شهید را برای آزادی فلسطین داده بود! این مسأله را جدی بگیریم و به رابطه اقتصاد و تصمیمات سیاسی در این کشور مهم فکر کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار