کد خبر: 1214451
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
زارع

استاندار قزوین گفت: تامین آب شرب از سد بالاخانلو یکی از مهم ترین راهکارها برای مقابله با فرونشست زمین در بوئین زهرا می باشد، پروژه ای که در ۲ سال گذشته پیشرفت فیزیکی و مالی خوبی داشته است.

به گزارش جوان آنلاین؛ محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز دوشنبه در دیدار با نخبگان سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان قزوین اظهار داشت: مهم ترین مسئله استان و شهرستان بوئین زهرا موضوع آب است و بوئین زهرا جزو نقاط قرمز کشور در بحث فرو نشست زمین است که برای آن هشدار صادر شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع بسیار موضوع مهم و لازم التوجه از سوی مردم و حاکمیت است، افزود: امروز بهترین زمان برای برنامه ریزی در این حوزه است که اتفاق خاصی نیفتد چراکه این موضوع تعارف بردار نیست و هر کسی که در این جغرافیا زندگی می کند باید به آن توجه کند.

استاندار قزوین با بیان اينکه برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت در حال انجام است، اضافه کرد: تامین آب شرب از سد بالاخانلو یکی از مهم ترین راهکارهاست که در ۲ سال گذشته پیشرفت فیزیکی و مالی خوبی داشته است و بخش قابل توجهی از درآمدها و اعتبارات استان برای این سد هزینه می شود تا آب های سطحی به عنوان آب شرب استفاده شود و میزان برداشت از آبهای زیرزمینی کمتر شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: موضوع اصلاح الگوی کشت و مقابله با چاه های غیر مجاز و استفاده غیر بهره ور از منابع آب موضوعاتی است که با اولویت باید پیگیری شود.

وی افزود: ورود خود مردم و استفاده از ظرفیت های مردمی سازی در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است و ما باید با محوریت مردم موضوعات این حوزه را به خصوص در حوزه کشاورزی دنبال کنیم.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار