جوان آنلاین: کانال تلگرامی «آکادمی مدیریت» از هفت عادت بد در مکالمات نوشت. مواردی که در این پست به آنها اشاره شده است، عبارتند از:
- در خصوص نحوه تعاملاتتان صادق باشید: به اشخاص توضیح دهید که پیش از مشخصکردن موضعتان درباره یک موضوع نیاز دارید آن را به طور کامل مورد بحث قرار دهید.
- به مکالمه متعهد باشید: گوشی موبایل خود را از روی میز و از دسترستان دور سازید.
- مکث کردن را تمرین کنید: اگر عادت دارید صحبت دیگران را پیش از پایان قطع کنید، سعی کنید با شمردن تا پنج، پیش از هر گونه واکنش، خود را به چالش بکشید.
- مطالب شنیدهشده را خلاصه و سپس سؤالاتی را مطرح کنید: با تکرار کردن سخنان طرف مقابل، وی را متوجه سازید که حرفهایش را فهمیدهاید.
- افکار خود را منسجم سازید: از مکث کردن برای سازماندهی افکارتان استفاده کنید تا بتوانید موجز و روشن صحبت کنید.
- از نشانههای بصری بهره جویید: شیئی را به عنوان نماد هدف خود برای تبدیلشدن به یک شنونده مؤثر روی میزتان قرار دهید تا هدفتان را به شما یادآوری کند.
- اجازه دهید دیگران اول صحبت کنند: به دیگران اجازه دهید اول برنامههایشان را مطرح کنند و سپس سراغ ایدههای خود بروید.