کد خبر: 1213089
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
فرمانده ارتش پاکستان و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تروریسم را یک تهدید مشترک برای دو همسایه دانسته و تاکید کردند که برای مقابله با این پدیده باید از طریق تلاش‌های مشترک، هماهنگی بهتر و به اشتراک‌گذاری اطلاعات اقدام کرد.

جوان آنلاین: حسین امیرعبداللهیان که به اسلام‌آباد سفر کرده است، امروز و به وقت محلی با ژنرال سید عاصم منیر دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، طرفین با اذعان به اهمیت روابط تاریخی، مذهبی و فرهنگی که پاکستان و ایران را به هم پیوند داده است، بر تقویت روابط دوجانبه و تقویت درک بیشتر از نگرانی‌های یکدیگر تاکید کردند.

امیرعبداللهیان و عاصم منیر تروریسم را تهدید مشترک دانستند که برای مقابله با آن باید از طریق تلاش‌های مشترک، هماهنگی بهتر و به اشتراک گذاری اطلاعات اقدام کرد.

فرمانده ارتش پاکستان بر نیاز به تعامل پایدار و استفاده از کانال‌های ارتباطی موجود برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی متقابل تأکید کرد.

هر دو طرف توافق کردند که مکانیسم استقرار افسران رابط نظامی ایران و پاکستان در کشور‌های یکدیگر را هرچه سریعتر عملیاتی کنند تا هماهنگی و کارایی واکنش برابر تهدیدات مشترک بهبود یابد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرمانده ارتش پاکستان بر عزم یکدیگر برای حفظ تعامل نزدیک و اجازه ندادن به هر عامل خرابکاری بین ملت‌های برادر تاکید کردند.

امیرعبداللهیان و ژنرال عاصم منیر تاکید کردند که ایران و پاکستان کشور‌های همسایه و برادر هستند و سرنوشت هر دو ملت به هم گره خورده است. هر دو طرف تعهد خود را به صلح، ثبات و رفاه در مناطق مرزی که به عنوان یک نیاز ضروری برای رفاه مردم ساکن در هر دو طرف شناسایی می‌شود، تجدید کردند.

فرمانده ارتش پاکستان بر محوریت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور تأکید کرد و آن را مقدس، غیرقابل تعرض و مهم‌ترین عامل روابط دولت با دولت خواند.

در این دیدار جمعی از مسوولان نظامی پاکستان، اعضای هیات بلندپایه ایرانی و همچنین رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان و سرهنگ مصطفی قنبرپور وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان حضور داشتند.

این سومین دیدار رسمی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان از زمان آغاز کار دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان اواخر تیرماه در تهران با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار