کد خبر: 1213069
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۰
فرمانده سپاه تهران بزرگ:
با بهره‌مندی از هنر باید فرهنگ جهاد و ایثار را به نسل جوان منتقل کنیم، زیرا هنر اثرگذار‌تر و ماندگارتر است
 امیر مسعود نراقی‌پور

جوان آنلاین: با بهره‌مندی از هنر باید فرهنگ جهاد و ایثار را به نسل جوان منتقل کنیم، زیرا هنر اثرگذار‌تر و ماندگارتر است. 
سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه تهران بزرگ در گفتگو با «جوان» با بیان این مطلب، یکی از اهداف برگزاری کنگره ۲۴ هزارشهید استان تهران را انتقال فرهنگ ایثار و جهاد به جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان دانست و اظهار داشت: علاوه بر یادواره‌ها و سرکشی و بازدید از خانواده شهدا، تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای فاخر نیز می‌تواند به بهترین شکل ممکن پیام شهدا را به عموم مردم و به ویژه جوانان منتقل کند، از این رو ذیل کنگره ملی ۲۴ هزارشهید تاکنون بیش از ۲۰۰ اثر شامل فیلم کوتاه، انیمیشن و زندگینامه شهدا در قالب مستند گزارشی، انیمیشن و همچنین بازی‌های موبایلی و فایل‌های صوتی تولید شده است. 
وی یادآور شد: همچنین بالغ بر ۲۴۰ کتاب در یکی‌دو سال اخیر در راستای کنگره در رابطه با شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، شهدای سلامت و امنیت تولید شده است. 
 فرمانده سپاه تهران بزرگ با تأکید بر انتقال پیام شهدا به دهه هشتادی‌ها اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌هایی که در روز‌ها و ماه‌های اخیر در راستای کنگره انجام شده است، مربوط به جوانان و دانش‌آموزان بوده است. از جمله این برنامه‌ها برگزاری ۲ هزارو ۴۰۰ یادواره مدرسه‌محور بوده که تمام کار‌های آن از سوی دانش‌آموزان انجام شده است. 
سردار حسن‌زاده با برشمردن دیگر اقدامات انجام‌شده در رده سنی جوان و نوجوان گفت: اعتکاف ۳۰ هزار دانش‌آموز در مساجد، قرائت ۲۴ هزار ختم قرآن کریم در این ایام به نیت شهدا و حضور ۲۴ هزار دانش‌آموز در گلزار شهدا در قالب اردوی نیم‌روزه به منظور هم‌عهدی با شهدا و شنیدن روایت تاریخ ۴۰ ساله انقلاب از دیگر برنامه‌های انجام‌شده در این کنگره است که هدف از مجموعه این فعالیت‌ها، آشنایی نسل جوان و نوجوان با سبک زندگی شهدا و فرهنگ ایثار و مقاومت است. 
وی همچنین در خصوص برگزاری یادواره خانواده‌های چند شهید استان تهران گفت: برای اولین بار است که چنین یادواره‌ای در تهران برگزار می‌شود. شهر تهران حدود هزارو ۱۰۰ خانواده دو شهید، سه شهید، چهار شهید تا ۱۱ شهید دارد، اما متأسفانه بسیاری از پدران و مادران شهدا را از دست داده‌ایم و کمتر از حدود ۵۰۰ نفر از پدران و مادران شهدا در قید حیات هستند که به منظور تکریم این عزیزان و همچنین فرزندان و همسران‌شان این مراسم برگزار شد. 
وی افزود: این عزیزان در این سال‌ها با صبوری و روحیه عالی پیام فرزندان شهیدشان را انعکاس دادند و همه ما مدیون خانواده‌های شهدا هستیم. 
حسن‌زاده با بیان اینکه اهمیت این یادواره تکریم خانواده شهداست، تأکید کرد: هدف از برگزاری این یادواره اصالت‌دادن به آرمان‌های بلند شهدا، به صبر و صبوری و پایداری مقاومت خانواده‌های این عزیزان، اصالت به ایثارگری فداکاری و جانفشانی شهدا و خانواده‌های‌شان و تکریم خانواده‌های شهدا به ویژه مادران و پدران شهداست و امیدواریم بتوانیم درخور شأن این خانواده‌های عزیز، این رسالت را در کنگره ملی ۲۴ هزار شهید به انجام برسانیم. 
فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به تداوم این یادواره‌ها تصریح کرد: انعکاس مطلوب‌تر پیام شهدا در این یادواره‌ها، نیازمند تولید برنامه‌های متنوع و خلاقانه است که مسئولان مربوط در این خصوص اهتمام داشته‌اند. 
وی افزود: اساساً این همایش‌ها و یادواره‌ها برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و نام شهدا، تبیین و تشریح فرهنگ و سبک زندگی آن‌ها و انتقال فرهنگ مقاومت است. این فرهنگ امروز به عنوان یکی از فرهنگ‌های نهادینه‌شده در جهان اسلام مورد استقبال جوانان قرار گرفته و جبهه مقاومت امروز به واسطه این فرهنگ که روزبه‌روز توسعه بیشتری پیدا می‌کند، در مقابل استکبار جهانی و رژیم‌صهیونیستی ایستادگی می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار