کد خبر: 1213047
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به پرتاب ماهواره‌های جدید ایرانی
پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌های مهدا، کیهان۲ و هاتف۱ از سوی ماهواره‌بر سیمرغ و همچنین ماهواره ثریا از سوی ماهواره‌بر قائم۱۰۰ با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود
جوان آنلاین: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌های مهدا، کیهان۲ و هاتف۱ از سوی ماهواره‌بر سیمرغ و همچنین ماهواره ثریا از سوی ماهواره‌بر قائم۱۰۰ با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران پرتاب این ماهواره‌ها را نشانه‌ای دیگر بر صحت شعار ما می‌توانیم دانستند و از همه پژوهشگران و اندیشمندانی که موجب این افتخار برای ایران اسلامی بوده‌اند، تقدیر کردند. آن‌ها همچنین از پیام‌ها و تأثیرات این دستاورد در رشد و پیشرفت کشور نوشتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
 حسین امیرعبداللهیان:
پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌های مهدا، کیهان۲ و هاتف۱ از سوی ماهواره‌بر سیمرغ و همچنین ماهواره ثریا از سوی ماهواره‌بر قائم۱۰۰ را به ملت بزرگ ایران و همه متخصصان و دانشمندان دست‌اندرکار این عرصه در سازمان فضایی ایران، وزارت دفاع و سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی تبریک می‌گویم. دستاورد‌های پرشمار جوانان نخبه ایرانی ظرفیت بزرگی برای توسعه دیپلماسی علمی و همکاری‌های فناورانه با کشور‌های دوست است. 
 علی بهادری جهرمی:
یازدهمین پرتاب فضایی موفق در دولت سیزدهم با پرتاب همزمان سه ماهواره ایرانی مهدا، کیهان۲ و هاتف۱ با ماهواره‌بر سیمرغ، یک پیام مهم داشت: «ما می‌توانیم» امروز اثبات شده هرجا به توانمندی جوان نخبه ایرانی اعتماد کردیم، موفقیت حاصل شده است. این موفقیت مبارک ملت بزرگ ایران. 
 عبدالله گنجی:
فرانسه، آلمان و انگلیس پرتاب ماهواره از سوی ایران را محکوم کردند! چرا؟ چکاره‌اند؟ این شأن چگونه ایجاد شده؟ خودشان بفرستند که دوتاشون بمب اتم هم دارند چرا ما محکوم نمی‌کنیم؟ خلاف ما چیست؟ ما غرب‌ستیزیم یا اون‌ها ایران‌ستیز؟ #قانون_جنگل #نظام_سلطه
 سمانه صالحی:
برای اولین‌بار سه‌ماهواره مهدا، کیهان و هاتف با ماهواره‌بر سیمرغ با موفقیت در مدار قرار گرفتند. مدیر این پروژه، مرحوم محمد ندافی‌پور بودند که دو سال پیش بر اثر کرونا از دنیا رفتند و حالا اسم دخترشون مهدا رو روی این ماهواره گذاشتند. روح‌شون شاد. 
 عیار:
وسط این بزن بزن جهانی داریم سه تا سه تا ماهواره می‌فرستیم فضا علت داره البته. 
 کاربری با نام «یاس»:
عه دیدین چیشد؟! براندازا و خودتحقیرا داشتن تو مجازی ایرانو یه کشور بدبخت نشون می‌دادن که یهو سه تا ماهواره جدید با ماهواره بر سیمرغ به فضا فرستاده شد. «اونایی هم که از این خبر سوختن پماد کالاندولا و تشت یخ بهشون تجویز می‌شه.»
 میلاد ایمانی:
‏ماهواره ایرانی مهدا همزمان با دو ماهواره ایرانی کیهان٢ و هاتف١ با موفقیت از سوی ماهواره‌بر سیمرغ پرتاب و در مدار زمین قرار گرفت. برانداز ببین و بسوز. 
 محمد شلتوکی:
حالا که ماهواره «مهدا» در مدار قرار گرفته، باید یاد کرد از مدیر پروژه فقید این ماهواره مرحوم محمد ندافی‌پور میبدی که سال ۱۴۰۰ در اثر کرونا به رحمت خدا رفت. افسوس که امروز در این موفقیت جای او حسابی خالی است؛ «مهدا» نام فرزند دختری است که از او به یادگار مانده. شادی روحش صلوات. 
 ساسان دانش‌پژوه:
‏ماهواره‌هامون هم مثل موشک‌هامون نقطه زنند! ما ماهواره می‌فرستیم فضا ولی آهش از دهن براندازا بلند میشه.
 محمد نصوحی:
‏سه ماهواره ایرانی با ماهواره‌بر سیمرغ با موفقیت به فضا پرتاب شدند! ماهواره‌بر «سیمرغ» در هفتمین پرتاب تحقیقاتی‌اش توانست با تزریق چندگانه ماهواره‌ها، دریچه‌ای جدیدی رو در پرتاب‌های فضایی کشور باز کنه و باز ثابت کردیم که ما از اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم. 
 آرمین رئیسی‌نژاد:
سه ماهواره ایرانی مهدا، کیهان٢، و هاتف١ دیشب با موفقیت از سوی ماهواره‌بر سیمرغ پرتاب و با موفقیت در مدار زمین قرارگرفتند. الحمدلله به همت نخبگان و متخصصان کشورمان و با حمایت‌های خوب دولت سیزدهم سرعت پیشرفت علم وفناوری در ایران از سرعت نور هم فراتر رفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار