کد خبر: 1212524
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
در مراسم بازگشایی سینما‌های باغ کتاب تهران مطرح شد
اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر موافق باشند، سالن‌های سینما می‌تواند از امسال در اختیار جشنواره فیلم فجر قرار بگیرد.
سیدمرتضی ذاکر

جوان آنلاین: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم بازگشایی سینما‌های باغ کتاب تهران گفت: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر موافق باشند، سالن‌های سینما می‌تواند از امسال در اختیار جشنواره فیلم فجر قرار بگیرد.
به گزارش جوان از روابط‌عمومی مؤسسه تصویر شهر، مهرداد باقری، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین بازگشایی سینما‌های مجموعه باغ کتاب تهران با بیان اینکه بهترین هدیه‌ای که ما متولیان نهاد‌های فرهنگی می‌توانستیم به جامعه سینمایی بدهیم، افتتاح یک پردیس سینمایی خوب همزمان با ولادت حضرت علی (ع) بود، گفت: امروز پردیس سینمایی باغ کتاب آماده است و اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر موافق باشند، سالن‌های سینما می‌تواند از امسال در اختیار جشنواره فیلم فجر قرار بگیرد. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: امسال ساخت‌وساز دو مجموعه پردیس سینمایی شروع شده و با کمک دوستان شورای شهر و شهرداری تهران مبالغی تأمین اعتبار شده و بقیه پروژه در سال آتی تکمیل خواهد شد. ان‌شاء‌الله سال بعد دو مجموعه پردیس سینمایی افتتاح خواهد شد. ما همچنین در مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مؤسسه تصویر شهر، خط تولید پروژه‌های سینمایی را کلید زده‌ایم و آثاری در حوزه فیلم، سریال و انیمیشن در مرحله پیش‌تولید است.
در ادامه این مراسم رضا مجدی، مدیرعامل مؤسسه باغ کتاب تهران نیز درباره تأثیر این مجموعه در فرهنگ کشور گفت: اگر بخواهیم در تهران بزرگ در حوزه فرهنگ تمرکز کنیم، باغ کتاب تهران یکی از مجموعه‌های بزرگ فرهنگی است که می‌تواند در فرهنگ تهران تأثیر بگذارد. روزانه حدود ۱۰ هزار تا ۲۳ هزار تردد در باغ کتاب تهران صورت می‌گیرد. این مجموعه هم در حوزه هنر مانند سینما، تئاتر و موسیقی و هم در حوزه فرهنگی مانند کتاب و نشر فعال است که باغ کتاب را به مجموعه‌ای بی‌نظیر تبدیل کرده است. سیداحمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم با بیان اینکه مجموعه سینما‌های باغ کتاب تهران عملیات عمرانی ویژه‌ای در سال ۱۳۹۶ بود، گفت: ما به مدت ۱۰ یا ۱۲ سال در حال آماده‌سازی مجموعه باغ کتاب بودیم و دوستان تلاش کردند افتتاح سینما‌های باغ کتاب تهران به جشنواره فیلم فجر برسد. وی با بیان اینکه ما هنوز بخش خصوصی را در بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری به رسمیت نمی‌شناسیم، افزود: ما به سرمایه‌گذار می‌گوییم سرمایه‌ات را بیاور، ولی سود نکن. این در حالی است که فرهنگ در فضای جامعه تأثیرگذار و لازم است و مثل روح در کالبد شهر جریان دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار