کد خبر: 1212520
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
آرمین بینا

جوان آنلاین: بازپرس جنایی تهران به پلیس اینترپل دستور داد عاملان قتل دختر تاجر ایرانی که در کشور هند بازداشت شده‌اند، برای محاکمه به ایران مسترد شوند.
شامگاه جمعه ۱۵ دی ماه امسال برابر با پنجم ژانویه ۲۰۲۴ میلادی مأموران پلیس شهر نویدا در ایالت اوتار پرادش هند از قتل دختر جوانی باخبر و راهی محل شدند. بررسی‌های مأموران نشان داد مقتول دختر ۲۲ ساله‌ای به نام زینب اهل ایران است که دقایقی قبل در درگیری با تعدادی از بستگانش با ضربات چاقو به گردنش به قتل رسیده است. مأموران دریافتند وی دختر تاجر معروفی به نام فیروز ۴۵ ساله است که از ۵/۱ سال قبل برای خرید و فروش پوشاک به کشور هند رفت و آمد دارد و مدتی است همراه خانواده‌اش در این کشور زندگی می‌کند. مأموران دریافتند مقتول که به تازگی نامزد کرده بود، پنج ماه قبل برای خرید جهیزیه‌اش به هند آمده و همراه پدر و تعدادی از بستگانش در ساختمان چند طبقه‌ای زندگی می‌کرده است. ساعتی قبل از حادثه، پدر مقتول با یکی از بستگانش درگیر می‌شود که زینب به هواخواهی پدرش وارد درگیری می‌شود و در نهایت هم با چاقوی یکی از نزدیکانش به قتل می‌رسد.
پرونده در دادسرای جنایی
مأموران پلیس در ادامه تحقیقات عموی مقتول و چهار نفر از بستگان دیگر مقتول را به اتهام شرکت در نزاع مرگبار و قتل دختر جوان بازداشت و روانه زندان کردند.
همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه چند روز قبل جسد دختر جوان برای خاکسپاری به ایران منتقل شد و پرونده وی روی میز قاضی محمدمهدی براعه، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت.
خانواده وی که برای شکایت به دادسرای امور جنایی آمده بودند، اعلام کردند قاتل فرزندشان عموی مقتول است و افراد بازداشت‌شده دیگر فقط در درگیری حضور داشته‌اند. بررسی‌های شکایت اولیای دم حکایت از آن داشت پسر عموی مقتول خواستگار وی بوده، اما زینب همیشه به او جواب منفی داده و همین موضوع باعث اختلاف دو خانواده شده است. درگیری دو برادر ادامه داشته تا اینکه شب حادثه آن‌ها باهم درگیر می‌شوند و در جریان درگیری زینب با چاقوی عمویش به قتل می‌رسد. به این ترتیب بازپرس جنایی دستور داد جسد برای انجام آزمایش‌های لازم و مشخص‌شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شود. از سوی دیگر قاضی محمدمهدی براعه به مأموران اینترپل دستور داد پس از مکاتبه با پلیس هند عاملان قتل را همراه با پرونده جنایی برای رسیدگی به حادثه و محاکمه در ایران تحویل مأموران پلیس ایران دهند. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار