کد خبر: 1212483
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از راه‌اندازی «شهرک سلامت» خبر داد و گفت: قرار است تمام کمپ‌ها و اماکن توانمندسازی معتادان و کارتن خواب‌ها به این شهرک منتقل شوند.

جوان آنلاین: با راه‌اندازی «شهرک سلامت» در استان البرز تمام کمپ‌ها و اماکن توانمندسازی معتادان و کارتن‌خواب‌ها به این شهرک منتقل می‌شوند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از راه‌اندازی «شهرک سلامت» خبر داد و گفت: قرار است تمام کمپ‌ها و اماکن توانمندسازی معتادان و کارتن خواب‌ها به این شهرک منتقل شوند.
محمدجواد کاظمینی با بیان اینکه البرز در سال ۱۳۸۹ از استان بهره‌مند تهران جدا و مستقل و از همان ابتدا به عنوان یک استان غیرمحروم شناخته شد، گفت: این استان سه دهم درصد مساحت کل کشور را دارد و به لحاظ جمعیتی، پرتراکم‌ترین استان کشور است.
وی با بیان اینکه در کشور در هر کیلومتر مربع حدود ۴۸ نفر سکونت دارند، اما این تعداد در استان البرز ۵۵۰ نفر است، افزود: البرز ۱۰ برابر تراکم جمعیتی کل کشور را داراست که در ۵۵درصد مساحت سرزمینی استان سکونت دارند و از نظر نرخ مهاجرت استان اول و سالانه پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار نفر مهاجر است. تقریباً ۱۵ درصد آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف در این استان و بیشتر در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای اتفاق می‌افتد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با اشاره به اینکه اکنون جمعیت استان البرز بیش از ۳میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود، گفت: در کشور نسبت روستانشینی به شهرنشینی ۲۵ - ۷۵ درصد است، اما در استان البرز ۷ درصد جمعیت روستانشین هستند. استاندار البرز از بدو ورود بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز محرومیت‌زدایی متمرکز شد.
کاظمینی با اشاره به اینکه در این راستا سند گام دوم انقلاب و برنامه دولت مورد توجه قرار گرفت، عنوان کرد: بر اساس سند گام دوم انقلاب، باید یک دولت اسلامی داشته باشیم که جز با مشارکت و حضور مردم در صحنه در کنار دستگاه‌ها برای حل مشکلات محقق نمی‌شود، بنابراین بهترین عنصر برای این کار جوانان مؤمن، انقلابی و دارای روحیه جهادی هستند تا در این مسیر کمک کنند.


حذف بروکراسی اداری از اقدامات قرارگاه اجتماعی
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از تشکیل قرارگاه اجتماعی با هدف نگاه ویژه به مسائل اجتماعی و رسیدگی به آن‌ها با فوریت خبر داد و افزود: پس از گذشت یک سال و نیم از تشکیل این قرارگاه در استان البرز، با بررسی‌های دستگاه‌های فرا استانی و کشوری، در نهایت قرارگاه اجتماعی البرز به عنوان ایده نوآورانه و خلاقانه استاندار به تمام استان‌ها اعلام و به عنوان یک مدل برتر به همه کشور معرفی شد. این مسئول مردم محوری، محله محوری، مسئله محوری و عدالت محوری را از جمله ویژگی‌های این قرارگاه دانست و ادامه داد: در این قرارگاه ۶۷ محله بر اساس شاخص‌های محرومیت مشخص و حلقه‌های مردمی و واسط در آن‌ها تشکیل شدند و آموزش‌های لازم را فراگرفتند تا مسائل و مشکلات محله‌های خود را شناسایی، اولویت‌بندی و مطالبه کنند.
کاظمینی با اشاره به تلاش برای حذف بروکراسی اداری از اقدامات لازم در این قرارگاه بیان کرد: ساختار قرارگاه اجتماعی دو پیکره دارد؛ پیکره مردمی و دستگاهی که پیکره مردمی در قالب خانه‌های محلات ساماندهی شدند. در این راستا در هر محله خانه محله تشکیل و برای آن از میان روحانیون، معتمدان، ریش سفیدان، جوانان خلاق و تحصیلکرده، اساتید و ... اعضای هیئت مدیره انتخاب شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار