کد خبر: 1211612
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه:

جوان آنلاین: معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: زندانیان واجد شرایط افغانستانی بر وفق مقررات به کشور خود منتقل می‌شوند.
کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه‌قضائیه و دبیر ستاد حقوق‌بشر با شیخ عبدالکریم حقانی، رئیس شورای عالی قضایی افغانستان، اعضای شورای‌عالی قضایی، دادستان کل و رئیس و اعضای کمیته انتقال محکومان افغانستان
دیدار کرد.
در این دیدارها، طرفین در زمینه موضوعات مختلف از جمله انتقال محکومان افغانستانی واجد شرایط به زندان‌های کشور خود مطابق با موافقت‌نامه انتقال محکومان منعقده میان ایران و افغانستان، تسریع در رسیدگی به درخواست‌های استرداد مجرمان، انتقال تجربیات در حوزه مدیریت زندان‌ها به طرف افغانستانی، ایجاد کمیته مشترک قضایی برای مقابله با تروریسم گفتگو و تفاهم کردند.
در همین چارچوب، مقرر شد طرف افغانستانی همه محکومان را به زندان منتقل و هرگونه تصمیم قضایی صرفاً در چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومان صورت گیرد، همچنین گزارش‌های فصلی از آخرین وضعیت محکومان انتقالی را نیز به طرف ایرانی ارائه کند.
از سوی دیگر، مقرر شد زمینه انتقال فوری چند زندانی معدود ایرانی به کشور نیز در اسرع وقت فراهم شود.
معاون امور بین‌الملل وزارت دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان اسفندماه سال گذشته در گفتگو با ایرنا گفته بود: اکنون حدود ۷ هزار اتباع خارجی در زندان‌های کشور ما هستند که ۶ هزار و ۶۲۰ زندانی از اتباع افغانستان و بعد از آن اتباع پاکستان، عراق، ترکیه، هند و جمهوری آذربایجان بیشترین تعداد زندانی را در ایران دارد.
عسکر جلالیان ادامه داد: انتقال تعداد زیادی از زندانیان کشور‌های افغانستان، پاکستان، هندوستان، سریلانکا، ترکیه و عراق در دستور کار کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری قرار دارد و امیدوار هستیم در صورت تحقق شرایط برای ادامه محکومیت به زندان‌های کشور متبوع خود منتقل شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار