کد خبر: 1211347
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
پرسپولیس همچنان بلاتکلیف است
نمایشی بودن مذاکره با برانکو زودتر از آنچه انتظار می‌رفت رو شد تا کار درویش سخت‌تر شود. مدیرعامل پرسپولیس سعی در جذب برانکو داشت، چراکه او بهترین گزینه برای سرخپوشان و حتی مدیریت باشگاه بود و می‌توانست صلحی پایدار از سوی هواداران را به دنبال داشته باشد
دنیا حیدری

جوان آنلاین: تکلیف نیمکت مدافع عنوان قهرمانی هنوز مشخص نیست، آن‌هم درست در روز‌هایی که تیم‌های لیگ برتری در حال جذب بازیکن جهت برطرف کردن نقطه ضعف‌های خود و برگزاری تمرینات آماده‌سازی برای شروع نیم‌فصل دوم هستند.
نمایشی بودن مذاکره با برانکو زودتر از آنچه انتظار می‌رفت رو شد تا کار درویش سخت‌تر شود. مدیرعامل پرسپولیس سعی در جذب برانکو داشت، چراکه او بهترین گزینه برای سرخپوشان و حتی مدیریت باشگاه بود و می‌توانست صلحی پایدار از سوی هواداران را به دنبال داشته باشد. برانکو، اما در همان گپ‌و‌گفت نخست دست رد به سینه سرخپوشان زد. با وجود این درویش با پرداخت جریمه بدهی مالیاتی برانکو و سفر به قطر برای دیدار با او سعی داشت اینطور وانمود کند که تمام تلاش خود را برای جلب رضایت برانکو انجام داده است، اما او هرگز تصورش را هم نمی‌کرد برانکو صراحتاً بگوید که با مسئولان پرسپولیس تنها یک قهوه نوشیده و هیچ صحبتی در خصوص حضورش در این باشگاه به میان نیامده است (بعد از پاسخ منفی که به دلبری، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس داده بود)، واکنشی که بی‌شک برای مدیرعامل سرخپوشان گران تمام خواهد شد!

درویش می‌توانست با نمایشی که به راه انداخته بود با فراغ بال به دنبال گزینه مناسبی برای جایگزینی یحیی باشد، اما حالا حساسیت‌ها روی او و انتخابی که قرار است داشته باشد چند برابر شده، خصوصاً که از همان روز نخست مدعی شد ۱۰ گزینه را در دست بررسی دارد. گزینه‌هایی که ولادیمیر پتکوویچ، ژوزه پسیرو و همچنین جیووانی دی‌بیاسی از جمله آن‌ها هستند و خبر‌ها حاکی از آن است که سرخپوشان روی این سه گزینه اتفاق‌نظر بیشتری دارند. با این حال برخلاف داستان مرد کروات که درویش تأکید داشت هیئت‌مدیره ریش و قیچی را به دست او سپرده‌اند، این‌بار هیئت مدیره هم نظر خود را در خصوص سرمربی جدید اعلام می‌کند، اما آنچه مسلم است اینکه باشگاه پرسپولس به نتیجه قطعی در خصوص مربیان مدنظر خود نرسیده است. حال آنکه زمان در حال گذر است و ادامه‌دار شدن این بلاتکلیفی به سود پرسپولیس نخواهد بود، مگر آنکه مدیرعامل پرسپولیس که تا به امروز عملکرد موفقی نداشته و همواره مورد انتقاد بوده با یک انتخاب درست، اوضاع را به سود سرخپوشان و البته خودش تغییر دهد.
جیووانی دی‌بیاسی، سرمربی ۶۷ ساله ایتالیایی یکی از گزینه‌های سرخپوشان و اتفاقاً مسن‌ترین آنهاست که سابقه حضور در تیم‌هایی، چون مودنا، برشا، تورینو، لوانته، اودینزه و تیم‌های ملی آلبانی و جمهوری آذربایجان را دارد. مربی که در زمان حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران از او به عنوان آلترناتیو مرد هلندی یاد می‌شد، اما این اتفاق هرگز رخ نداد تا امروز که بعد از چهار سال، بار دیگر اسم این مربی ایتالیایی در فوتبال ایران مطرح شده است، اما این‌بار برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس، نه تیم ملی!
ولادیمیر پتکوویچ، مربی ۶۰ ساله یوگسلاو دیگر گزینه سرخپوشان است. مربی با سابقه حضور روی نیمکت تیم‌های سامسون اسپور، لاتزیو، تیم ملی سوئیس و بوردوی فرانسه که اتفاقاً چند سال قبل مورد توجه استقلال هم قرار گرفته بود و حالا یکی از گزینه‌های رقیب آبی‌پوشان پایتخت است.
اما گویا شانس ژوزه پسیرو بیش از دو گزینه دیگر است. مربی ۶۳ ساله پرتغالی که اگر با پرسپولیس به توافق برسد، دومین مربی پرتغالی سرخپوشان بعد از ژوزه مانوئل خواهد بود. پسیرو که سابقه مربیگری در رئال را هم در کارنامه دارد، به دلیل حضور روی نیمکت تیم‌هایی، چون الهلال، تیم ملی عربستان و الوحده امارات، آشنایی خوبی با فوتبال آسیا دارد. او همچنین حضور در تیم‌هایی نظیر اسپورتینگ، پورتو، ویتوریا گیماریش و تیم ملی ونزوئلا را هم در کارنامه دارد و در حالی نظر سرخپوشان را به خود جلب کرده که تا پایان جام ملت‌های آفریقا هدایت تیم فوتبال نیجریه را برعهده دارد. اما مسئله پرسپولیس با این مربی پرتغالی نه حضورش در نیجریه تا پایان جام‌ملت‌های آفریقا که مبلغ درخواستی اوست. مبلغی که گفته می‌شود مسئولان پرسپولیس در حال تلاش برای کاهش آن هستند و در صورت موفقیت می‌توان او را سرمربی بعدی پرسپولیس و جایگزین یحیی دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار