کد خبر: 1210334
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
سردار رادان:
فرمانده کل انتظامی در سفر به تاجیکستان و دیدار با مقامات این کشور گفت: آماده گسترش و تحکیم همکاری‌های انتظامی و امنیتی با این کشور دوست، هم‌زبان و هم‌فرهنگ هستیم.

جوان آنلاین: سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشورمان در سفر به «دوشنبه» با مقامات وزارت کشور تاجیکستان دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

به گزارش فارس، وی در خصوص اهداف و نتایج این سفر به خبرنگار فارس گفت: بنده از حضور در سرزمین تاجیکستان خوشحالم، زیرا کشوری است که ایران با آن مشترکات بسیار زیادی دارد. این مشترکات در حوزه فرهنگ، زبان، تاریخ و همچنین علاقه مردم دو کشور به یکدیگراست. گویا اتکا به این مشترکات فرهنگی یک سنت تاریخی است که مردم و دولتمردان ایران و تاجیکستان همواره برای آن ارزش قائلند و به وجودش افتخار می‌کنند.

سردار رادان ادامه داد: وقتی بین دو کشور مشترکات فرهنگی، زبانی و تاریخی زیادی وجود دارد، طبیعی است زمینه برای همکاری در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند. این حوزه‌ها می‌توانند اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و همچنین انتظامی و امنیتی باشند. در حوزه‌های انتظامی و امنیتی هم ما دارای مشترکاتی هستیم. ما از وجود تروریسم رنج می‌بریم و کشور تاجیکستان هم نگران وجود تروریسم است. این موضوع می‌تواند به وجود مرزهایی مرتبط باشد که گاهی از آن ناحیه می‌تواند مشکلاتی حادث شود.

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه تصریح کرد: در این سفر کوتاه‌ فرصتی فراهم شد تا از دانشگاه پلیس بازدید و با توانمندی‌های دوستان تاجیک در حوزه آموزش، پژوهش و بخش‌های تخصصی آشنا شویم. همچنین جلسه‌ای در وزارت کشور تاجیکستان داشتیم تا بتوانیم زمینه همکاری‌های مشترک در حوزه انتظامی و امنیتی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: قرار شد در حوزه مبارزه با تروریسم، جرائم سازمان‌یافته، جرائم سایبری، قاچاق مواد مخدر و پول‌شویی و همچنین حوزه نیروی انسانی، یعنی تحصیل دانشگاهی از رده کارشناسی تا دکتری با آنها همکاری کنیم و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهیم. برونداد این اقدام ان‌شاءالله امنیت بیشتر برای هر دو کشور خواهد بود.

سردار رادان در پاسخ به این پرسش که آیا تعاملات مشابهی با سایر کشورهای منطقه در نظر گرفته شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با کشورهای زیادی همسایه است و این بدان معنی است که در حوزه روابط بین‌الملل بایستی با کشورهای منطقه و به‌ویژه کشورهای همسایه ارتباط و تعامل داشته باشیم. از این جهت در ادامه سفر به دعوت وزیر امنیت عمومی چین عازم این کشور هستیم تا ظرفیت‌های همکاری در حوزه انتظامی و امنیتی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی در پایان گفت: با کشور همسایه عراق ارتباط خوب، تنگاتنگ و تعریف‌شده‌ای داریم و با کشورهای دیگر هم این ارتباط برقرار شده و ادامه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار