کد خبر: 1209592
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
۴۰ هزار کانون یاری‌گر زندگی با مشارکت فعال دانش‌آموزان در کشور فعالیت دارند و اقدامات فرهنگی مبتنی بر پیشگیری از اعتیاد را اجرا می‌کنند

جوان آنلاین: قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با توجه به اینکه در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدامات ارزنده‌ای انجام شده گفت: توانستیم آهنگ رشد اعتیاد را متوقف کنیم و کاهش دهیم.
علیرضا کاظمی، قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۴۰ هزار کانون یاری‌گر زندگی با مشارکت فعال دانش‌آموزان در کشور فعالیت دارند و اقدامات فرهنگی مبتنی بر پیشگیری از اعتیاد را اجرا می‌کنند. وی افزود: همچنین در حال حاضر مجمع خیرین یاریگران زندگی در ۲۶ استان کشور راه‌اندازی شده و بیش از ۲ هزار خیر پای کار آمده‌اند که با همراهی این عزیزان، ۳ هزار شغل ثابت در کشور با هدف جلوگیری از بازگشت معتادان بهبودیافته به دام اعتیاد ایجاد شده‌است. قائم‌مقام دبیر کل ستاد افزود: در حوزه مقابله با مواد مخدر بالاترین رتبه کشفیات در دنیا را داریم و در حوزه درمان اعتیاد نیز بیش از ۹هزار مرکز درمانی در کشور فعال است و امروز هیچ معتادی نیست که دسترسی به مراکز درمانی نداشته‌باشد.
کاظمی با اشاره به اینکه در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدامات ارزنده‌ای انجام شده‌است، گفت: میانگین اعتیاد در جامعه جهانی ۲۳ درصد است و ما توانستیم آهنگ رشد اعتیاد را متوقف کنیم و کاهش دهیم. وی با بیان اینکه از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم مردمی‌سازی امور است، گفت: تمامی برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف مبارزه با مواد‌مخدر نیز باید مبتنی بر رویکرد مردمی باشد و این مهم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نهاد‌ها و مؤسسات مردم نهاد در حال انجام است. قائم مقام دبیر کل ستاد اضافه کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ سازمان مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با مواد‌مخدر همکاری می‌کنند که برای کمک به این بخش، باید مشارکت‌های بیشتری را ایجاد کنیم.
کاظمی در ادامه؛ گسترش فعالیت یاریگران زندگی در روستا‌ها و اجرای آن را مهم برشمرد و گفت: این برنامه در روستا‌ها اجرا شد و برخی استان‌ها توانستند اقدامات قابل‌توجهی را انجام دهند به همین دلیل دبیران شورا‌ها باید اطلاع‌رسانی و آمار‌هایی از اینکه چه میزان از برنامه‌ها در کانون‌ها اجرا شده‌است، ارائه دهند.
وی خاطر نشان کرد: مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی و عمق نفوذ برنامه‌ها به شهرستان‌ها، یکی از راهبرد‌های ما است که باید شاهد اجرای این برنامه‌ها در اقصی نقاط باشیم.
قائم‌مقام دبیر کل ستاد ادامه داد: سامانه غوام یکی از سامانه‌های مهم در ستاد مبارزه با مواد‌مخدر به شمار می‌آید و به منظور یکپارچه‌سازی و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور ایجاد شده‌است.
کاظمی گفت: آموزش و پرورش یکی از راهبردی‌ترین دستگاه‌های اجرایی است که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارد و اقدامات هماهنگی را با این وزارتخانه در دستور کار داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار