کد خبر: 1208824
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «جوان»:
تحقیق و توسعه صنعتی برای توسعه زنجیره ارزش صنایع بزرگ کشور بسیار مهم است و وضعیت فعلی خام فروشی کشور با کمک تحقیق و توسعه به سمت خلق محصولات با ارزش افزوده جدید هدایت خواهد شد.

جوان آنلاین: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر می‌خواهیم از تله خام فروشی رهایی یابیم به تکمیل زنجیره ارزش محصولات صنعتی برسیم باید اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و بهبود رابطه مالی صنعت و دانش بنیان‌ها با این مشوق هوشمند مالیاتی را تقویت کنیم.

اله‌وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» درباره تخصیص اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه به واحد‌های بزرگ صنعتی اظهار نظر کرد: تحقیق و توسعه صنعتی برای توسعه زنجیره ارزش صنایع بزرگ کشور بسیار مهم است و وضعیت فعلی خام فروشی کشور با کمک تحقیق و توسعه به سمت خلق محصولات با ارزش افزوده جدید هدایت خواهد شد.
وی ادامه داد: با تکیه بر همین اصل مجلس در برنامه هفتم توسعه و پیش از آن در قانون جهش تولید دانش بنیان بحث حمایت از تحقیق و توسعه صنعتی را با اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه تسهیل کرده است و به تقویت آن نیز در برنامه هفتم توسعه پرداخته است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با اهمیت این موضوع برای صنایع کشور گفت: با تخصیص اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه از یک سو شاهد این خواهیم بود که یک بازار جدید برای شرکت‌های توانمند دانش بنیان ایجاد خواهد شد و از طرف دیگر صنایع نیز تشویق و ترغیب خواهند شد که در تحقیق و توسعه با ریسک بالا ولی اثرگذاری فناورانه بسیار بالا ورود کنند و به سرمایه‌گذاری و افزایش هزینه کرد در تحقیق و توسعه
بپردازند.
وی تصریح کرد: قبلاً هم عنوان کرده بودم که این بازی برد برد تماماً است. هم صنعت سود خواهد برد، هم دولت و هم دانش بنیان‌ها. با اعطای اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در واقع هم دولت هم شرکت‌های دانش بنیان و هم شرکت‌های بزرگ صنعتی در کشور از محل افزایش درآمد‌های حاصل از تکمیل زنجیره ارزش، جایگیری در جایگاه جدیدی در زنجیره ارزش جهانی، توسعه صادرات محصولات پیچیده صنعتی و همچنین افزایش درآمد ارزی کشور هر سه سود خواهند برد و منتفع می‌شوند و یک رابطه چند سر سود برای همه کشور به وجود می‌آید که بازنده‌ای ندارد.
این نماینده مجلس در پایان راهکار حل معضل خام فروشی صنعتی کشور را تکیه بر اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه دانست و گفت: اگر می‌خواهیم از شر خام فروشی رهایی یابیم به تکمیل زنجیره ارزش محصولات صنعتی برسیم باید اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و بهبود رابطه مالی صنعت و دانش بنیان‌ها با این مشوق هوشمند مالیاتی را تقویت کنیم

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار