کد خبر: 1208441
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
یک روز پس از کشتار تروریست‌ها در کرمان، مردم این شهر پرشمارتر و قوی‌تر محل انفجار‌ها را دوباره پر کردند تا آن پیام دیرینه خود را که امریکا و صهیونیسم جهانی از شنیدن آن عاجز است، فریاد بزنند: ما ملت امام‌حسین و سربازان حاج‌قاسم سلیمانی هستیم. میدان را خالی نمی‌کنیم و شما را از جنایت پشیمان خواهیم کرد

جوان آنلاین: عصر چهارشنبه‌ای که گذشت، در مسیر عبور زائران گلزار شهدای کرمان به سمت مزار نورانی شهید حاج قاسم سلیمانی، عناصر اجیر شده سیا و موساد در اقدامی تروریستی، صد‌ها تن از مردم بیگناه از جمله چند کودک را به خاک و خون کشیدند. تروریست‌ها و اربابان آن‌ها شاید با این اقدام جنایتکارانه تصور می‌کردند که خواهند توانست در ارادت مردم به بزرگ‌ترین قهرمان مبارزه با تروریسم، خدشه‌ای وارد کنند، اما حضور چند ده هزار نفری مردم کرمان در آیین تشییع شهدای چهارشنبه نشان داد نه تنها مردم کوچک‌ترین تردیدی در ادامه راه حاج قاسم سلیمانی ندارند، که با قوت و قدرت به این راه وفادارند.
از همان ساعات اولیه حادثه تروریستی، اگرچه درباره چگونگی ترور، عوامل میدانی و همچنین پشتیبانان این جنایت، گمانه‌زنی‌های زیادی شد، اما بیانیه مبهم گروهک تروریستی داعش در پذیرفتن مسئولیت این اقدام که هیچ نسبتی با شکل و ماهیت بیانیه‌های گذشته این گروهک در ادوار گذشته ندارد، کمترین تردیدی باقی نگذاشت که در این اقدام تروریستی هم، پای «سیا» و «موساد» در میان است و این دو دستگاه جاسوسی با پشتیبانی‌های اطلاعاتی و امنیتی، عاملان اصلی این جنایت هستند. خصوصاً اینکه اکنون دو رژیم امریکا و صهیونیستی در غزه در باتلاق و انسداد عملیاتی فرو رفته و دنبال راهی برای خلاص شدن از مخمصه خودساخته هستند.

تعداد شهدای زن به ۵۶ نفر رسید
دیروز، اما در گلزار شهدای کرمان، کربلایی برپا بود. مردم و مسئولان کشوری و لشکری در صفوف به‌هم فشرده، پیکر‌های مطهر شهدا را تشییع و تا جوار مزار حاج قاسم بدرقه کردند. بر اساس آخرین آخبار دریافتی، شمار شهدای انفجار‌های تروریستی، بعد از شهادت برخی مجروحان دیروز به ۸۹ نفر رسید و این درحالی است که ۱۲ نفر آنان زیر ۱۵ سال سن دارند. نکته قابل تأمل اینکه ۵۶ شهید زن و ۳۳ نفر مرد و ۱۲ نفر از شهیدان نیز از اتباع افغانستان هستند.
جمعیت حدوداً دو برابری شهدای زن نسبت به مردان نشان می‌دهد برخلاف برخی تصورات باطل و القائات نادرست و انحرافی که طی یک سال گذشته درباره زنان مرتب ضریب داده می‌شد، زنان انقلابی، مسلمان و عفیف ایران همواره دوشادوش مردان انقلابی، به آرمان‌های امام و انقلاب وفادارند.

عیادت رئیسی از مجروحان حادثه
رئیس‌جمهور دیروز و در جریان سفر به استان کرمان، با حضور در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهر، از تعدادی از مجروحان این جنایت تروریستی عیادت کرد. رئیسی در جریان این عیادت در گفتگو با مسئولان درمانی استان و پزشکان بیمارستان، از جزئیات روند رسیدگی به مجروحان مطلع شد و دستورات لازم را برای به کارگیری همه توان و امکانات درمانی لازم صادر و شفای عاجل آنان را از خداوند متعال مسئلت کرد. همچنین رئیس‌جمهور در جریان سفر به کرمان با مسئولان امنیتی در خصوص حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان جلسه‌ای برگزار کرد و آخرین گزارش‌ها درباره شناسایی و تعقیب عاملان جنایت و بازداشت تعدادی از عوامل مرتبط به رئیس‌جمهور ارائه شد.

حاج قاسم نقشه دشمن را در منطقه خنثی کرد
دکتر سید ابراهیم رئیسی همچنین در آیین وداع و تشییع شهدای جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان، با طرح این سؤال که دلیل حقد و کینه دشمنان نسبت به حاج قاسم سلیمانی چیست و چرا دشمنان نسبت به نام، راه و حتی زائران او تا این حد کینه دارند، افزود: دشمن می‌خواست بعد از ایجاد رژیم غاصب و جعلی اسرائیل و ۷۵ سال ظلم به مردم فلسطین، جنایت دیگری را در منطقه آغاز کند؛ آن‌ها پس از اینکه با سوءاستفاده از نام یهود رژیم غاصب اسرائیل را در منطقه ایجاد کردند، به دنبال این بودند که به نام اسلام جریان دست‌پرورده داعش را تحت عنوان خلافت اسلامی در عراق و سوریه روی کار بیاورند، اما حاج قاسم کار بزرگی کرد و برنامه دشمن را برهم زد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز در صدمین روز از مقاومت فلسطینیان مقاوم، مظلوم و مقتدر غزه قرار داریم، گفت: هر تحلیلگری اگر بخواهد درست تحلیل کند باید ببیند که رژیم صهیونیستی تا بن دندان مسلح با پشتیبانی قدرت‌های غربی پس از ۱۰۰ روز در برابر نیروی مقاومتی که به شکل مصطلح نه نیروی هوایی دارد و نه نیروی دریایی و فقط یک نیروی زمینی محدود و البته نیروی ایمان قوی دارد، مستأصل شده است.
بزرگان مقاومت شهید قاسم سلیمانی را شهیدالقدس نامیدند چراکه آنچه امروز از مقاومت و پیروزی‌های او می‌بینیم حاصل مجاهدت‌ها و حمایت‌های حاج قاسم است؛ مجاهدت‌های همه فلسطینیان و لبنانی‌ها، حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله قابل تقدیر است، اما نقش حاج قاسم در حمایت از مقاومت نیز بی‌بدیل بوده است. رئیس‌جمهور اضافه کرد: حاج قاسم با تمام توان و نیرو و با بهره‌گیری از ظرفیت نیرو‌های منطقه شبانه روز تلاش کرد جریان شیطانی و دست‌ساخته امریکایی‌ها یعنی داعش در عراق و سوریه و دیگر نقاط منطقه پا نگیرد، به عبارت دیگر نقشه امریکا برای تشکیل یک اسرائیل دیگر در منطقه به دست شهید سلیمانی نابود شد، حاج قاسم زیر میز آن‌ها زد و نگذاشت نقشه امریکایی‌ها محقق شود و کینه‌ای که امروز از نام و راه و زائران حاج قاسم دارند، به این دلیل است؛ لذا باید با اطمینان گفت که امنیت امروز منطقه و به خصوص غرب آسیا مرهون مجاهدت‌های شهید سلیمانی است.

حضور مردم خواب را از دشمنان گرفته است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهید سلیمانی علاوه بر تسخیر بسیاری از عرصه‌ها به اراده خدای متعال دل‌های مردم را نیز به تسخیر محبت خود درآورد، افزود: حاج قاسم سلیمانی وصیت کرده بود که برای او گنبد و بارگاه نسازند و بر سنگ مزارش هم عنوان سرباز را حک کنند، او نمی‌خواست نامش چنین آوازه‌ای داشته باشد، اما خدا اراده کرد نام او را در جهان بلندآوازه کند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه حضور و پشتیبانی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی خواب راحت را از دشمنان گرفته و آنان را به استیصال دچار کرده است، تأکید کرد: یقین بدانید امروز ابتکار عمل به دست نیرو‌های مقتدر ما است، زمان و مکان برای انتقام از دشمن را نیرو‌های ما تعیین خواهند کرد، پیروزی حق و نابودی باطل وعده الهی است و پایان طوفان الاقصی نیز پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

سلامی: فرمان رهبر انقلاب را شنیدیم
سردار سرلشکر حسین سلامی هم در آیین تشییع شهدای انفجار‌های تروریستی کرمان در مصلای امام علی (ع) این شهر با بیان اینکه فرمان رهبر انقلاب را شنیدیم و به‌دنبال تحقق آن پیش خواهیم رفت، افزود: فکر نکنید که ملت مسلمان ایران و امت اسلام دست بسته بوده، خداوند طی دهه‌های اخیر به خصوص سال‌های گذشته دست‌های ما را به روی دشمنانمان باز کرد.
ما با قدرتی به نام امریکا در چند دهه اخیر در نبرد واقعی بوده‌ایم، اما در همه این نبرد‌ها امریکا را با شکست‌های خفت بار بدرقه کرده‌ایم. ببینید چه بر سر امریکا درآمده که می‌خواستند در عراق دولت‌سازی کنند، ۱۳۵ هزار نیروی نظامی گسترش دادند، اما در عراق شکست خوردند.
به گفته وی، آن قهرمان افسانه‌ای ما (شهید سلیمانی) با اصحاب باوفایش، امریکا را از صفحه سیطره سیاسی عراق ناکام کرد و عراق از دست و شر سلطه امریکا نجات یافت، درحالی که نظامیانشان به وفور در آن سرزمین حضور داشتند.
امروز آنان شکست‌خوردگان این سیاست هستند؛ می‌خواستند افغانستان را در سلطه سیاسی خود بگیرند، اما شما فرار مفتضحانه آن‌ها را دیدید، درحالی که یک ارتش مجهز از تجهیزات مدرن را به جای گذاشتند؛ می‌خواستند در لبنان حزب الله را از صفحه سیاسی و امنیتی آن کشور ساقط کنند، اما امروز همگان درخشش این قدرت را در شرق مدیترانه می‌بینند، می‌خواستند نظام سوریه را به عنوان حلقه محوری مقاومت فروبپاشانند، اما سوریه ماند و امریکایی‌ها رفتند. سلامی تصریح کرد: در یمن، عراق، لبنان، سوریه و ایران تحریم کردند تا ملت ایران را فلج کنند، تحریمشان شکسته شد، شکست خوردند. خلیج فارس را ترک کردند، تقریباً منطقه را تخلیه کردند، هیچ مقام امریکایی نمی‌تواند امروز در هیچ قریه‌ای از قرای اسلامی پابگذارد، کسانی بودند که وقتی در سرزمین‌های اسلامی پا می‌گذاشتند برایشان فرش قرمز پهن می‌شد، امروز هیچ نقطه امنی برای آنان وجود ندارد.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تسلط بر مسلمانان غیرممکن شده، آن‌ها راهبردی و کلیدی‌ترین منطقه جهان را به برکت انقلاب شکوهمند ما از دست داده‌اند، گفت: به رژیم صهیونیستی رجوع کنید، آن‌ها که سیاست از نیل تا فرات را در سر می‌پروراندند و می‌خواستند غاصبان کامل سرزمین فلسطین شوند و ملت قدیمی و ریشه دار اسلامی را در میان سیاست‌های غاصبانه خود دفن کنند، اما امروز می‌بینید چگونه فلسطین قهرمان که روزگاری با سنگ می‌جنگید، بازهم به برکت شهادت آن قهرمان نامدار اسلام و همه جریانات و گروه‌ها و مبارزان فلسطینی، چگونه آن سرزمین و آن رژیم منحوس در مرز بقا و ممات قرار گرفته است که دور خود دیواری به ارتفاع شش متر و طول صد‌ها کیلومتر کشیده تا در این باریکه امن زندگی کند، اما ممکن نیست. وی تصریح کرد: طوفان اقصی شکست پذیری این رژیم جعلی و تصنعی را به زیبایی نشان داد و امروز، هر روز حداقل ۲۰ صهیونیست در غزه به دست فلسطینی‌های قهرمان به هلاکت می‌رسد، تانک هایشان زده می‌شود، ادوات زرهی آن‌ها خرد و استخوان آن‌ها می‌شکند و دیگر چشم انداز مثبت برای یک زندگی امن در آینده نزدیک در آن سرزمین مقدس نمی‌بینند.

صهیونیست‌ها در باتلاقی ویرانگر گرفتارند
سردار سلامی با بیان اینکه به داعش نگاه کنید که محصول سیاست امریکا در جهان اسلام بود، افزود: به یاد دارید، داعش می‌خواست نقشه سیاسی جدید در جهان اسلام ترسیم کند، رویایش، خلافت اسلامی در همه بلاد اسلامی بود، باز هم با مجاهدت جوانان پرشور انقلابی از همه عالم اسلام به فرماندهی شهید ما قاسم سلیمانی، آتشفشان تکفیر که منتشر شده بود و بخشی از بلاد اسلامی را در میانه آتش خویش گرفته بود، نوامیس مسلمین را آواره کرده بود و جوانان مسلمان را سر می‌برید و قتل عام می‌کرد، آیا نقطه‌ای به اندازه سر سوزن که در اختیار این داعش جنایتکار باشد، می‌بینید؟ در هیچ کجای صفحه عالم و در نقشه سیاسی جهان هیچ اثری از آنان نیست، گم شده‌اند، ناپیدا هستند. ضرباتی که دشمن دریافت کرده سنگین، سخت دردناک و غیرقابل تحمل بوده و امروز مقامات صهیونیست راهی برای فرار از این باتلاق ویرانگر ندارند و اگر صحنه را ترک کنند یا بمانند، شکست خوردند، در حالی که مسلمانان در جهادند و اگر شهید شوند، پیروز هستند. ما با این شهادت‌ها از میدان جدا نمی‌شویم، تراکم مردم عزیز کرمان را پس از شهادت دیدید، این ملت با شهادت جلو دشمن کرنش نمی‌کند و این ملت سرافراز است و پیروزی را ملاقات خواهد کرد.
وی همچنین با بیان اینکه شکوه صبر، عظمت نجابت، وسعت ایمان و امواج بلند مهربانی، وفاداری و فداکاری را در سیمای مردم کرمان به خوبی در حوادث سخت دوران گذشته دیده‌ایم، گفت: امروز کرمان نه فقط دیار شهیدان، که خود، دیار شهادت است و مشهد شهیدان ماست.

نمای نزدیک
عوامل جنایت کرمان را دستگیر و مجازات کنید
راهپیمایان سراسر کشور در محکومیت اقدام تروریستی کرمان قطعنامه‌ای صادر و تأکید کردند: از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی می‌خواهیم با بررسی دقیق ابعاد این جنایت و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار این حوادث دردناک هر چه سریع‌تر عوامل کوردل این اقدام شریرانه را دستگیر و شدیداً مجازات نمایند.
به گزارش فارس، همزمان با تشییع شهدای حادثه تروریستی در کرمان، مردم در سراسر ایران از جمله رشت، ایلام، اراک، کرج و بوشهر با راهپیمایی بعد از نماز جمعه، حمله تروریستی کرمان را محکوم کردند. در پایان این تجمعات قطعنامه سراسری تجمع کنندگان قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی می‌خواهیم با بررسی دقیق ابعاد این جنایت و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار این حوادث دردناک هر چه سریع‌تر عوامل کوردل این اقدام شریرانه را دستگیر و شدیداً مجازات نمایند. در بندپایانی این قطعنامه آمده است: مقاومت جانانه ملت مظلوم فلسطین و شجاعان غزه تمام محاسبات دنیای شرک و نفاق را برهم ریخته است. ما ضمن حمایت از این ملت مقاوم و صبور و محکوم کردن جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی اسرائیل اعلام می‌کنیم برای همیشه در کنار فلسطین بوده و تا نابودی این رژیم جعلی آرام نخواهیم بود. در پایان ضمن تبریک و تسلیت مجدد به ساحت قدسی قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب اسلامی که با پیام خود موجب تسلای داغدیدگان این حادثه شدند و همچنین از حضور گسترده مردم کشورمان در این راه‌پیمایی تشکر توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار