کد خبر: 1207956
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

جوان آنلاین: یک نشریه غربی نوشت، اگرچه انگلیس همانند بسیاری از کشور‌های غربی می‌کوشد اوکراین را با هدف شکست روسیه تسلیح کند، اما عملاً کمک تسلیحاتی چندانی در چنته ندارد.
در تازه‌ترین تحولات از جنگ روسیه و اوکراین، دیروز به دنبال حملات گسترده به کی‌یف، شرکت انرژی اوکراینی دی‌تی‌ای‌کی اعلام کرد که هفت منطقه کی‌یف در خاموشی فرو رفته‌اند. ولادیمیر پوتین روز دوشنبه ضمن ابراز رضایت از عملکرد ارتش روسیه گفته بود که توان نظامی نیرو‌های رقیبش در اوکراین هم در حال کاهش است. رئیس‌جمهور روسیه با این حال گفت: «ما قصد داریم که به درگیری‌های خود پایان دهیم و در اسرع وقت هم برای آن اقدام می‌کنیم.» پوتین بر این نکته هم تأکید کرد که این روند تنها بر اساس پذیرش شرایط دولت روسیه امکانپذیر است.
با این حال، کشور‌های غربی همچنان برای تغذیه تسلیحاتی کی‌یف تلاش می‌کنند. دولت نروژ به صنایع دفاعی خود اجازه فروش مستقیم سلاح به اوکراین را داده و این اقدام از اول ژانویه سال ۲۰۲۴ آغاز شده است. اما انگلیس که فقط از فوریه ۲۰۲۲ بیش از ۶/۴ میلیارد پوند (۷/۵ میلیارد دلار) برای تسلیح کی‌یف هزینه کرده است، بنابر یکی از تازه‌ترین گزارش‌های نشریه تایمز، تسلیحاتی برایش باقی نمانده که اهدا کند. این روزنامه به نقل از یکی از کارکنان دفتر ریشی سوناک، نخست‌وزیر این کشور که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد که انگلیس و چندین کشور دیگر غرب اروپا می‌خواهند مطمئن شوند که در صورت روی کار آمدن احتمالی دونالد ترامپ و متوقف کردن یا کاهش دادن شدید کمک نظامی اوکراین، کی‌یف به اندازه کافی تجهیزات نظامی دارد تا به جنگ ادامه دهد و روسیه را شکست دهد. ضمن اینکه انگلیس و سایر کشور‌های غربی ظاهراً به دنبال گسترش جنگ تا سال ۲۰۲۵ و احتمالاً فراتر از آن هستند، به این امید که منابع روسیه محدود شده و روسیه را مجبور به تسلیم کنند. تایمز همچنین نوشت که تعداد فزاینده‌ای از اوکراینی‌ها از جنگ خسته شده‌اند و ایده آتش‌بس با روسیه کم‌کم در میان مردم مورد توجه قرار گرفته است. این نشریه به نقل از یک منبع نظامی ناشناس اوکراینی گزارش داد که این احساسات تا حدی ناشی از بن‌بست‌های سیاسی در ایالات متحده و اتحادیه اروپاست که ادامه کمک‌ها به کی‌یف را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. گزارش مشابهی از دیلی‌تلگراف که اوایل اکتبر منتشر شد هم حاکی از این بود که لندن تقریباً هر آنچه در توان داشته، کمک کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار