کد خبر: 1207342
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: از ابتدای آذرماه امسال تاکنون ۱۱۳۲ مورد بازدید از اماکن گردشگری و تفریحی طرقبه و شاندیز انجام شده که حاصل آن جمع آوری 2230 مورد از تجهیزات گرمایشی غیرمجاز بوده است.
شهربانو بشکنی

 حسن افتخاری با اعلام این خبر اظهارکرد: از نیمه آذرماه امسال تاکنون ۱۱۳۲ مورد بازدید از اماکن گردشگری و تفریحی طرقبه و شاندیز با هدف نظارت بر مصرف بهینه گازطبیعی انجام شده که حاصل این پایش ها صدور۲۰۱ مورد اخطار كتبي و ۱۶۹ قطع گاز و تعداد 2230 مورد جمع آوري تجهيزات گرمايشي غيرمجاز شامل گرماتابش، شعله نگهباني و پاركبان، شعله زير تخت، شعله تزئيني رستوراني، ميز آتشدان و ... می باشد.

وی افزود استان خراسان رضوی به دلیل دوری از منابع گازی جنوب کشور در مدت زمستان دچاز ناترازی تولید و مصرف است.

افتخاری، بخش خانگی، تجاری و صنایع کوچک را در اولویت تامین پایدار گاز در زمستان عنوان کرد و افزود: مطابق دستورالعمل های ابلاغی، وزرات صمت، اتاق اصناف، اتحادیه های اماکن تجاری و ... مکلف هستند نسبت به جمع آوری وسائل گرمایشی انرژی بر در فضاهای روباز اقدام کنند. در این دستور العمل تاکید شده که اماکن دولتی و خصوصی همانند مجتمع های تجاری نیز باید مصرف گاز خود را 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال 1400 کاهش دهند.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که شرکت گاز موظف به بررسی مستمر و صدور اخطار در مرحله اول و در صورت تکرار قطع جریان گاز مراکز متخلف است گفت: استفاده مراکز گردشگری، رستوران‌ها، کافی شاپ ها، اماکن تجاری، محل های پذیرایی، تالارها و ...از گرماتابش، شعله زیرتخت آلاچیق، آتشدان، شعله تزئینی رستورانی و هرگونه لوله کشی و شیلنگ کشی برخلاف نقشه اولیه نظام مهندسی ممنوع است و مشترکین موظف به جمع آوری این تجهیزات هستند و در صورت عدم رعایت موضوع، گاز مشترکین قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان، اجرای طرح های مدیریت مصرف بهینه را یک مطالبه عمومی عنوان کرد و افزود: شهروندان محترم می توانند با مراجعه به آدرس nigc-khrz.ir و انتخاب گزینه نظارت مردمی نسبت به ثبت گزارش تخلف مراکز پرمصرف گاز اقدام کنند. همچنین سامانه تلفنی 1594 و 194 شرکت گاز خراسان رضوی نیز آماده دریافت گزارشات مردمی می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار