کد خبر: 1207229
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: ۱۴ سال پس از حماسه نهم دی ۸۸، مردم بصیرو انقلابی ایران اسلامی در سراسر کشور با حضور در آیین‌های بزرگداشت این روز تاریخی، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی، و ابراز برائت از هرگونه فتنه انگیزی، بار دیگر بر تداوم راه امام و رهبری تأکید کردند. در تهران نیز مردم قدر شناس با حضور در میدان آیینی امام حسین (ع) این روز را گرامی داشتند. علیرضا زاکانی، شهردار تهران در این مراسم گفت: ملت رشید ایران یک لحظه ساکت نشد. در همه عرصه‌ها با حضور خودش باطل‌السحر دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت.
به گزارش فارس، شهردار تهران گفت: امروز روز ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است. ۱۴ سال پیش در چنین روزی طومار فتنه‌گران در ایران اسلامی با حضور مردم بسته شد. ما در آستانه سالگرد شهادت سرباز دین و میهن حاج قاسم و در آستانه ولادت با سعادت گل سرسبد خلقت حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها هستیم. مفتخر هستیم به مکتب اهل بیت و هر کسی که در مکتب اهل بیت بود بن بست ندارد. شهادت افتخار ماست؛ لذا ما در این ایام در سوگ شهادت مظلومین فلسطین و محور مقاومت و سردار عزیز سید رضی موسوی هستیم.
شهردار تهران با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و پیام جهانی انقلاب مبنی بر آزادی ملت‌ها و آزادی همه انسان‌ها از دست استکبار و استبداد با احیای دین و معنویت، گفت: این خیزش عمومی از همان ابتدا مورد کینه دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت. دشمنان انقلاب اسلامی یک لحظه از مقابله با این انقلاب، یک ذره و یک ثانیه از جنایت علیه این انقلاب دست نکشیده‌اند. ملت رشید ایران یک لحظه ساکت نشد در همه عرصه‌ها با حضور خودش باطل السحر دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت.
زاکانی ادامه داد: امروز ما دور هم جمع شده‌ایم که در روز بصیرت و آگاهی، در روز میثاق با امام و ولی خودمان باز مروری بر جنایات شیطان بزرگ از گذشته تا امروز داشته باشیم. از روز اول که پیروزی انقلاب اسلامی بر سه رکن اسلام، رهبری و حضور مردم شکل گرفت دشمنی دشمنان آغاز شد. وی تأکید کرد: امریکا که در سابقه ننگین خود کودتای سال ۳۲ را داشت و حمایت‌های ننگین او طی ربع قرن از رژیم ستمشاهی طوماری از سیاهی‌ها را برای او ایجاد کرده بود در مقابل شروع انقلاب اسلامی ساکت ننشست. از همان ابتدا با هدایت‌ها و حمایت‌های خود مقابل دین ما ایستاد. در مقابل انقلاب و مردم ما ایستاد. در مقابل امام عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی ایستاد. انقلاب به پیروزی رسید، اما دشمنی امریکا تمام نشد، امریکا مسیر دشمنی خود را با تجزیه طلبی، کودتا، ترور با جنگ هشت ساله ادامه داد. هر حربه‌ای را که در دست داشت علیه ما به کار گرفت. شهردار تهران ادامه داد:، اما ناکامی بعد از ناکامی و شکست بعد از شکست، اما او عبرت نگرفت تلاش خودش را معطوف به جنگ نرم کرد. در این ۴۵ سال بعد از جنگ سخت با شروع یک جنگ ترکیبی همه ارکان نظام اسلامی را هدف قرار داد. در راس آن دین را هدف قرار داد. وی گفت: دشمنان می‌خواهند با یأس افکنی شرایط را برای چیرگی خود فراهم کنند ولی آن‌ها امروز در ضعیف‌ترین موضع خود قرار دارند. دشمنان یک روزی به دنبال سرنگونی انقلاب بودند ولی امروز التماس می‌کنند «ما را رها کنید».

قطعنامه تجمع‌کنندگان مراسم ۹ دی
با برگزاری مراسم ۹ دی در سراسر کشور و همزمان با برگزاری این مراسم در میدان امام حسین تهران قطعنامه تجمع‌کنندگان صادر شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: ۹ دی ماه، پاسداشت آزمون‌های بزرگ یک ملّت، یادآور درخشش تاریخی و عنصر معجزه‌گر ایمان دینی حاکم بر دل‌های مردم و نمایشِ عزم و اراده و بصیرت مثال‌زدنی این ملت و نقطه کانونی بسیج یکپارچه توده‌های عظیم مردم در سراسر کشور بود؛ لذا ما ملت فهیم و آگاه ایران اسلامی، راز ماندگاری این انقلاب و تحقق آرمان‌های الهی را، اتکای به ایمان مردم و اراده الهی دانسته و با آگاهی از فتنه‌های ترکیبی و پیچیده دشمن، پیروزی در میدان عمل و جبهه مبارزه را، در گرو بصیرت و پیوند ناگسستنی امت با ولایت می‌دانیم و تأکید می‌کنیم تا پای جان بر سر فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی خواهیم ایستاد.

انتخابات اسفند صحنه دیگری از هوشیاری ملت ایران
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، آزمون و صحنه دیگری از درخشش بصیرت و هوشیاری ملت بزرگ ایران است. بی‌تردید مشارکت قوی و پرشور، زمینه‌سازِ تحول و عامل اصلی گره‌گشایی مشکلات، تأمین نیاز‌ها و پشتوانه محکمی برای گام‌های رو به جلو و تصمیم‌گیری نظام در عرصه‌های مهم کشور و در نگاه راهبردی امامین انقلاب انتخابات «فریضه تعطیل‌ناپذیر» و «قداستی خدشه‌ناپذیر» است. ما شرکت کنندگان در این اجتماع بزرگ مردمی از تمامی کارگزاران و حکمرانان امور می‌خواهیم بستر مشارکت قشر‌ها و سلایق مختلف در صحنه انتخابات و اسباب و ملزومات نهادی، حقوقی، سیاسی، رسا‌نه‌ای و انگیزشی این امر را مهیا ساخته و هرگونه کنش و واکنشی را که منجر به تردید‌افکنی و تضعیف پایه‌های اعتماد و علایق عمومی به مشارکت در انتخابات می‌شوند بالاترین گناه و سیئه سیاسی و خیانت به جامعه و انقلاب می‌دانیم؛ و از همه گروه‌ها و سلایق گوناگون سیاسی می‌خواهیم با رقابتی سالم و در چارچوب قوانین کشور زمینه‌ساز حضور و مشارکت باشکوه مردم باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار