کد خبر: 1206996
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
آیت‌الله علم‌الهدی:
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: روز وفات حضرت ام‌البنین(س) باید به نام روز مادران شهدا در تقویم رسمی کشور ثبت شود تا به‌موازات همه این تلخ‎کامی‎ها، صبر ام‎البنین‎های انقلاب اسلامی در تاریخ جاودانه شود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دومین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید که ظهر امروز و به مناسبت فرارسیدن ایام وفات حضرت ام‌البنین(س) با حضور صدها نفر از همسران و مادران شهدا در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همان‌طور که اسلام عزیز به برکت مجاهدت‌ها و جان‌فشانی‌های بسیار توانست در گام اول، قلمروی گفتمانی خود را از سرزمین حجاز تا یمن گسترش دهد، انقلاب اسلامی هم با صبر خانواده شهدا و ایستادگی فرزندان برومندشان توانسته تا به امروز در مقابل همه فشارها و تهدیدها مقاومت کند و در هر معرکه پربلا، پیروز باشد.

ایشان افزود: تا به امروز حدود 60 سال از عمر این انقلاب می‌گذرد و هر زمان فرهنگ شهادت توسعه بیشتری پیدا می‌کند، حاکمیت این انقلاب نیز در منطقه و عالم افزوده می‌شود. خون این شهدا بر پیکر دین و قرآن تزریق شده تا عزیزتر و عظیم‌تر از قبل در دنیا ظاهر شود؛ همان‌طور که امروز آشکار است و از روز آغاز بعثت رسول گرامی اسلام(ص) تاکنون هرگز موج اسلام‎خواهی در دنیا به‌اندازه امروز نبوده است.

سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) به نام روز مادران شهدا

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اینکه ملت‌های مختلف در اقلیم‌های گوناگون و سرزمین‌هایی گسترده در عالم به اسلام و قرآن علاقه‌مند شوند و فطرت خداجوی آنان اقبال به دین خدا پیدا کند، همه این‌ها به برکت خون‌های پاک و مطهر شهداست. بهای این توسعه گفتمانی را شما خانواده‌های معزز و محترم شهدا پرداخت کرده‌اید و آن زمان که دستان همه ما از دنیا کوتاه است، همین صبر و مجاهدت دست‎گیر شما خواهد بود.

ایشان ادامه داد: اینکه مادری در سوگ شهادت فرزندش غرق ماتم شود، اینکه پدری نور دیدگان و ثمره عمر خود را از دست بدهد و اینکه همسری در اوج جوانی و کمال به‌عنوان همسر شهید، عهده‌دار مسئولیت کفالت خانواده شود، این‌ها همه درد و رنج است؛ درد و رنجی از جنس همان شهادت که باعث می‌شود این عزیزان حتی بیش از فرزندان شهیدشان در درگاه عدل الهی مأجور باشند و به همین دلیل است که می‌گوییم روز وفات حضرت ام‌البنین(س) باید به نام روز مادران شهدا در تقویم رسمی کشور ثبت شود تا به‌موازات همه این تلخ‎کامی‎ها، صبر ام‎البنین‎های انقلاب اسلامی در تاریخ جاودانه شود.

طرح حسینیه‎های شهدا، یک ابتکار انسان‎ساز

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: خوشبختانه امروزه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، ابتکارات و خلاقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف ازجمله مسائل فرهنگی به چشم می‌خورد که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها، همین طرح حسینیه‌های شهداست. اینکه خانه شهدا تبدیل به مراکز تعظیم شعائر دین شود و کودکان، نوجوانان و جوانان دیگری را با رویکرد ترویج شهادت با مفاهیم بلند دینی آشنا کند، این موضوع خیلی ارزش دارد.

ایشان تأکید کرد: در هر محرم، فریاد «یاحسین(ع)» و در هر فاطمیه فریاد «یازهرا(س)» از خانه و کاشانه مردم بلند است اما اینکه خانواده شهدا پیام‎آور این موضوع باشند و خانه شهید را به حسینیه تبدیل کنند، این موضوع باعث می‌شود ترویج شهادت در جامعه ما نهادینه شود و ثابت کند که این پرچم در جامعه ما همچنان در اهتزاز است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بزرگ‌ترین آموزه شهدا این بود که همه داشته‌های خود را فدای دین خدا کرد. این منطق اگر در جامعه نهادینه شود، دیگر مقام، ثروت، شهرت، قدرت و هیچ‌چیز دیگری نمی‌تواند انسان مسلمان و انقلابی در جامعه ما را از مسیر حق و صراط مستقیم گمراه کند. این فرهنگ، دستاورد پایمردی خانواده‌های شهداست تا خونی که از شهدای والامقام بر زمین ریخته شده، حافظ کشور و ضامن بقای دین خدا باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار