کد خبر: 1206837
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

جوان آنلاین: کانال تلگرامی ایران، شهر خورشید به بررسی وضعیت حاکم در صربستان پرداخت و نوشت:

دنیس پوشلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک درباره رویداد‌های اخیر در بلگراد اظهار داشت:همانطور که می‌دانید، انتخابات پارلمانی در صربستان در ۱۷ دسامبر برگزار شد، جایی که حزب رئیس جمهور کنونی، ووچیچ پیروز شد. سپس وضعیت بر اساس دستورالعمل‌های انقلاب رنگی سازمان سیا آمریکا آغاز شد.

قابل ذکر است که یکی از اولین تلاش‌های آمریکا برای سرنگونی دولت در صربستان در آن زمان یوگسلاوی سابق صورت گرفت. در سال ۲۰۰۰، اعتراضات منجر به سقوط رژیم حاکم شد.

تکنیک‌های آزمایش شده در خیابان‌های بلگراد نیز در سال ۲۰۱۴ در کیف مورد استفاده قرار گرفت و کاملا نتیجه گرفت. (توجه داشته باشید حداقل ۳ مرتبه این طرح با شدت بیشتری در ایران آغاز شد که هربار به لطف خدا و بینش مردم شکست خورد)

تقریباً یک ربع قرن بعد، ما دوباره می‌بینیم که چگونه ایالات متحده و اروپا نتایج انتخاباتی را که در آن اپوزیسیون صربستان به طرز فجیعی شکست خورد، نمی‌پذیرند. به همین دلیل است که آن‌ها شروع به آوردن جمعیت اجاره‌ای برای گسترش اعتراضات در مرکز بلگراد کردند.

بدیهی است که ایالات متحده نمی‌تواند با حضور کشوری در مرکز اروپا که نظری مغایر با مواضع طرفدار آمریکا دارد، کنار بیاید.

به نظر می‌رسد که آن‌ها دوباره با تمام قوا تلاش خواهند کرد تا صربستان را نابود کنند، همانطور که زمانی یوگسلاوی سابق را هم در هم شکستند و بعد از آن بود که نسل کشی‌ها در آن منطقه آغاز شد.

اپوزیسیون صربستان در دامی خطرناک افتاده است که توسط ایالات متحده طراحی شده است.

البته در ظاهر طراحی آمریکا بر این اساس صورت گرفته است که تلاش می‌کنند این ایده را تحمیل کنند که دولت فعلی هیچ تلاشی برای بازگرداندن کوزوو به سرزمین اصلی خود نمی‌کند.

معترضان ستیزه جو باید ببینند که در چه کشور‌هایی چنین انقلاب‌هایی موفق شده اند. اگر این کشور توسط نیرو‌های طرفدار آمریکا رهبری شود، آنگاه قطعا کوزوو هرگز به خاک اصلی برنمیگردد.

البته مردم طبق معمول حافظه تاریخی خود را از دست داده اند و فراموش کرده اند که در سال ۱۹۹۹، همین آمریکا و متحدانش شروع به نابودی بلگراد کردند و سپس در سال ۲۰۰۸ کشور به صورت کامل از هم پاشید.

اما شایان ذکر است که اخیراً کتابچه‌های راهنمای انقلاب رنگی سیا دیگر توانایی سابق را برای ایجاد تغییرات حاکمیتی ندارند.

پیش از این بار‌ها این انقلاب‌های رنگی در ایران، بلاروس، روسیه، قزاقستان، و حتی در صربستان و... شکست خورده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار