کد خبر: 1206752
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی:
هر روز گزارش‌های بیشتری درباره تلفات نظامیان اسرائیلی در غزه منتشر می‌شود که با روایت رسمی در تل‌آویو متفاوت است. «اسحاق بریک» مسئول سابق بخش شکایات نظامیان در ارتش گفته که ارتش اسرائیل تصویر نادرستی از تلفات حماس در نوار غزه ارائه می‌کند که تصویری خلاف واقعیت است

جوان آنلاین: داخل کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی یک شکاف عمیق درباره نحوه پیشبرد جنگ در غزه بروز کرده؛ منتقدان بنیامین نتانیاهو معتقدند تل‌آویو همین حالا باید وارد فاز جدید جنگ شده و عملیات زمینی را قبل از ژانویه متوقف کند، گزینه‌ای که ظاهراً دولت امریکا نیز حامی آن است، ولی نخست‌وزیر و تیم امنیتی همراهش شامل رئیس ستاد ارتش و وزیر جنگ اصرار دارند عملیات زمینی دست‌کم تا اواخر ژانویه ادامه یابد. هرتزی هالوی گفته که هیچ راه‌حل جادویی یا میانبر، برای از بین بردن حماس وجود ندارد و باید جنگ را ادامه داد.

هر روز گزارش‌های بیشتری درباره تلفات نظامیان اسرائیلی در غزه منتشر می‌شود که با روایت رسمی در تل‌آویو متفاوت است. «اسحاق بریک» مسئول سابق بخش شکایات نظامیان در ارتش گفته که ارتش اسرائیل تصویر نادرستی از تلفات حماس در نوار غزه ارائه می‌کند که تصویری خلاف واقعیت است و با «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد و به عنوان پیروزی ارتش تبلیغ می‌شود، فاصله دارد و بهتر است از ارائه آن خودداری شود.» او در مقاله‌ای در هاآرتص، اطلاعاتی از نظامیان و افسران حاضر در جنگ در غزه نقل کرده که کاملاً با آنچه دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش ارائه کرده فرق دارد و به این نتیجه رسیده که سخنگوی ارتش و تحلیلگران نظامی در شبکه‌های تلویزیونی اطلاعاتی نادرست در مورد کشته شدن هزاران نفر از نیرو‌های حماس و نبرد‌های رودررو ارائه می‌دهند. آمار ارتش رژیم صهیونیستی از شمار تلفات نظامیان اسرائیلی از آغاز جنگ در ۷ اکتبر هنوز به ۵۰۰ نفر نرسیده است، شمار کشته‌های عملیات زمینی هم دیروز ۱۶۴ نفر اعلام شد، ضمن اینکه طبق آمار ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله زمینی به غزه ۸۹۸ نظامی این رژیم هم زخمی شده‌اند ولی آمار‌های غیررسمی که منابع اسرائیلی منتشر می‌کنند، بیشتر از این چیز‌ها است. فقط در یک مورد که دیروز شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد، یکی از نیرو‌های یگان چتربازان ارتش که به تازگی از جنگ در غزه بازگشته بوده، در خواب در حال دیدن کابوس بوده که ناگهان از خواب پریده و به سمت دوستان خود تیراندازی می‌کند و چند نفر از آن‌ها را زخمی می‌کند.


گریزناپذیری انتقال به فاز سوم
در جلسه‌ای که به تازگی کابینه امنیتی اسرائیل برگزار کرده، دو دیدگاه درباره نحوه تداوم جنگ در غزه وجود دارد. یک دیدگاه، مربوط است به منتقدان نتانیاهو و تیم امنیتی همراه او، یعنی یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش که از انتقال فوری (حداکثر تا ژانویه) به فاز جدید جنگ، یعنی توقف عملیات زمینی و تداوم جنگ با حملات هوایی متمرکز حمایت می‌کنند. بر اساس گزارش شبکه ۱۳ اسرائیل، رئیس ائتلاف «اردوگاه رسمی» عضو کابینه جنگ و گادی آیزنکوت، عضو کابینه جنگ معتقدند که ارتش عملیات خود را در برخی مناطقی که کنترل آن را در دست گرفته، به پایان رسانده و دیگر دلیلی برای استقرار تیپ‌های کامل برای کنترل بر این مناطق وجود ندارد. آن‌ها می‌گویند اسرائیل اکنون به پیشرفت در مذاکرات درباره ایجاد منطقه حائل و اتخاذ اقدامات برای مرحله بعدی جنگ نیاز دارد. به عقیده گانتس و آیزنکوت عملیات دقیقی که ارتش در مرحله بعدی انجام خواهد داد، باید قوی‌تر و غافلگیرانه باشد. موضع این دسته، به دیدگاه دولت جوبایدن رئیس‌جمهور امریکا نزدیک است. در مقابل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ او، هرچند طرح انتقال به فاز بعدی را قبول دارند ولی معتقدند ادامه عملیات فشرده و خشونت‌آمیز در مناطق مختلف غزه برای چندین هفته اضافی تا پایان ژانویه بایستی ادامه یابد. هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت که جنگ در نوار غزه برای چند ماه دیگر ادامه خواهد داشت. هالوی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از ملاقات با سربازان در این بخش گفت: «دستیابی به اهداف جنگ آسان نیست. جنگ تا چند ماه دیگر ادامه خواهد داشت و ما به طرق مختلف کار خواهیم کرد تا این دستاورد برای مدت طولانی حفظ شود.» وی افزود: «هیچ راه‌حل جادویی و هیچ میانبری وجود ندارد... وقتی صحبت از انهدام همه‌جانبه حماس به میان می‌آید، به جز اصرار قاطع بر جنگیدن راهی باقی نمی‌ماند.»

دیوار ضخیم‌تر!
به رغم اختلاف در داخل تیم امنیتی در تل‌آویو برسر زمان انتقال به فاز بعدی جنگ، هر دو طرف درباره گریزناپذیر بودن توقف عملیات زمینی توافق دارند. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه خبر داد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم در جلسه‌ای محرمانه خبر داده که اسرائیل در حال همکاری با مصر برای ایجاد مانعی پیشرفته در مرز غزه است تا مانع از انتقال سلاح به این باریکه شوند. یوآو گالانت، در پاسخ به انتقاد‌ها از او بابت «قاچاق‌های مکرر اسلحه از مصر به نوار غزه»، به اعضای این کمیته پارلمانی گفت که «اسرائیل» در حال انجام رایزنی‌هایی با مصر برای ساخت یک مانع پیچیده در طول محور فیلادلفیا میان غزه و منطقه سینا است که دارای ابزار‌های فناوری نیز باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار