کد خبر: 1205986
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
معاونان وزیران خارجه ایران و ترکیه با اشاره به اراده جدی برای گسترش روابط اقتصادی و هدفگذاری ارتقای حجم تجارت به ۳۰ میلیارد دلار در سال، همکاری‌های بانکی، گمرکی، ترانزیت، توسعه تجارت مرزی و رفع موانع ارتقای حجم تجارت، همکاری در زمینه انرژی، گاز و برق و سرمایه گذاری‌های مشترک را مورد بحث قرار دادند.

جوان آنلاین: احمد ییلدیز معاون وزارت خارجه ترکیه که برای برگزاری نشست مشورت‌های سیاسی معاونین وزرای خارجه دو کشور و شرکت در کنفرانس بین المللی فلسطین به تهران سفر کرده است با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار، معاونین وزرای خارجه دو کشور با اشاره به اراده جدی رهبران برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین و هدف گذاری ارتقای حجم تجارت به ۳۰ میلیارد دلار در سال، طیف گسترده‌ای از موضوعات را در زمینه همکاری‌های پولی- بانکی، گمرکی، ترانزیت و حمل و نقل، توسعه تجارت مرزی و رفع موانع ارتقای حجم تجارت، همکاری در زمینه انرژی، گاز و برق و سرمایه گذاری‌های مشترک مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این دیدار با اشاره به مشکلات موجود در تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان -گوربولاغ افزود: لازم است مدیران پایانه‌های دو طرف با دیدار‌های مستمر تدابیر لازم را برای تسریع در اتمام فعالیت‌های عمرانی و پیش بینی اقدامات جایگزین برای تردد کامیون‌ها در طول دوره بازسازی اتخاذ کنند تا مشکلات به وجود آمده تقلیل یابد.

مهدی صفری همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران و ترکیه، نقش مکمل و نیاز متقابل دو کشور در زمینه ترانزیت و حمل و نقل، بر ضرورت همکاری‌های بیشتر بین وزارتخانه‌های ذیربط دو طرف تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه ترکیه نیز با توجه به اهمیت همکاری‌های بیشتر وزرارت خانه‌های تخصصی دو کشور، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی را فرصت خوبی برای طرح و پیگیری موانع موجود و جستجوی راه حل‌ها توصیف کرد و راهبری وزارت خارجه‌های دو کشور و تشویق نهاد‌های تخصصی برای همکاری سازنده را مهم ارزیابی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار