کد خبر: 1205908
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۰
روایتی از سردار شهید علی‌اکبر جوادی به نقل از همرزمش
شهید علی‌اکبر جوادى توان مدیریت و توان نظامی بالایى داشت. طورى که آقا مهدى باکری مسئولیت آموزش و تخریب لشکر را به عهده او گذاشته بود.
غلامحسین بهبودی

جوان آنلاین: سردار شهید علی اکبر جوادی یکی از نیرو‌های پیشکسوت لشکر ۳۱ عاشورا و از اعضای کادر فرماندهی این لشکر بود. شهید مهدی باکری فرمانده این لشکر، بسیار به شهید جوادی علاقه داشت. متن زیر روایتی از توانمندی‌های شهید علی‌اکبر جوادی به نقل از سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان از همرزمان این شهید است.

شهید علی‌اکبر جوادى توان مدیریت و توان نظامی بالایى داشت. طورى که آقا مهدى باکری مسئولیت آموزش و تخریب لشکر را به عهده او گذاشته بود.
الحق که این شهید نیز به خوبی از عهده مأموریت‌های محوله برمی‌آمد. بعضى وقت‌ها که با خودم فکر می‌کردم اگر روزى آقا مهدى در بین ما نباشد از رزمندگان لشکر چه کسى مى تواند جانشین خوبى برای ایشان شود؟ به اکبر می‌رسیدم.
شهید مهدى باکری هر وقت احساس می‌کرد باید یک عده‌اى با جان و دل در یک موقعیت یا مأموریتی عمل کنند، جوادى را می‌خواست تا نیرو‌ها را براى عملیات آماده کند. چراکه به توانایی‌ها و مسئولیت‌پذیری او اعتماد داشت. در عملیات خیبر، مسئولیت پشتیبانى جنگ را به حمید آقا و عقبه عملیات را به یاغچیان سپرد و از شهید جوادی نیز خواست تا نیرو‌ها را آماده عملیات کند. چرا که به عملکرد او اطمینان داشت.
در عملیات بدر اکبر در قرارگاه تاکتیکی نماینده تام‌الاختیار شهید باکرى بود. هماهنگی با ارتش، واحد‌های توپخانه، ادوات و گردان‌های لشکر را به خوبى اداره مى‌کرد. در همین عملیات او به شهادت رسید. نحوه شهادتش هم به این صورت بود که در اثنای عملیات، در حالی که سوار بر موتور مشغول هماهنگی بود، هواپیماهاى عراقى منطقه را بمباران کردند و علی اکبر جوادی به شهادت رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار